En megafon utan volymknapp...

Väl hemkommen från jobbet, idag, ville ljuvliga maken sitta och titta
ut över våra ägor. Jag var inte sen att haka på eftersom jag länge velat
köra min "LejonKungen-replik"! Med djup stämma deklarerade jag:
(fritt tolkat, det var ju så länge sedan jag såg den)

" Jaa, min son...allt som solen rör vid ska bli ditt en dag"

Jag tittade uppfordrande på Rolf som fick agera Zimba vilket han naturligtvis förstod noll av. Han var ju inte ens född när LejonKungen visades på bio...

Maken som emellertid sett filmen i fråga fnissade nöjt.

Medan vi sitter på vår farstutrapp och njuter av vår fina gård börjar jag i ögonvrån se ett par damer komma cyklande på cykelvägen nära vårt hus. Tillika uppmärksammar mina "spindelsinnen" hur Rolf reagerar. Jag tänker för mig själv:

"Den lilla skitstöveln har tänkt skälla på dessa inte ont anande kvinnor!!"

Rolf gör sig redo att skälla och jag gör mig redo att replikera...

I samma sekund som Rolf undslipper sig ett litet "vaff, vaff vovouuuu!" vrålar jag med dånande stämma (jag skojar inte dååååånande stämma!) Neeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hade liksom glömt ställa in volymknappen och var helt oförberedd på det avgrundsvrål jag uppgav. Rolfs lilla bjäbb fullkomligt drunknade i ett NEJ som bara jag, hinhåle him self och Pavarotti är kapabla att utstöta.

Jag skrämde inte bara (halvt ihjäl) min egen vovve utan oxå maken, mig själv och för att inte tala om damerna på cykelbanan!! Allt för att min megafon till mun inte har någon volymknapp!

Är det bara jag som glömmer justera volymen ibland och skrämmer mig själv?

Just Wondering.

Kärlek och harmoni!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hahah nej det är verkligen inte bara du. KÄnner igen mig så väl. Min mke brukar bli lite irriterad på mig då. Det är synd.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Apan trimmar och slimmar

Du är i gott sällskap. :)



URL: http://Guldgris.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?