En bättre dag

Denna dagen mår jag bättre.
Jag och Rolf sov ut, åt frukost
och begav oss ut på promenad.
Jag hade lämnat cykeln på jobbet
i Fredags så vi pinnade på.
1,5 timme senare var vi framme.
Trötta, varma och törstiga.
Därifrån tog vi cykeln till David
och Alexandra. Vi slog följe med
dem till Bergsby-Kiosken där Alex
bjöd mig på Semesterglass.

Bergsby-Kiosken har de största
glassar jag sett i hela mitt liv.
Om man tar en våffla med mjukglass
får man en glass som når från midjan
till nästippen. Våfflan ej inräknad!!
Du får två skedar men inte för att
äta med utan instuckna mitt i glassen
som stöd!! Underbart!!
Jag valde dock en "BergsbySpecial"
med en kula chokladglass, en blåbär
och en jätte-topp med mjukglass.
På allt detta valde jag lakritssås
och dajmströssel!!

När regnet kom cyklade vi hem, jag
tog på stövlarna och plockade bär.
Dessa hamnade i kakan jag precis
bloggat om. Underbar!

Sedan kikade jag in på Ninas blogg
blev upprörd och förärade er med ett
osande argt inlägg. Inte särskilt
välskrivet och knappast lagom i
någon bemärkelse men det var så
jag kände!!

Maken kom hem i samma veva och
lagade korv och makaroner. Jag
åt, petade in en snus och slog på ett
avsnitt av Castle (en lagom avancerad
deckare jag gillar) och här sitter jag
nu. Har motionerat, ätit glass, bakat,
gormat av mig och bloggat. Livet
är lite lättare att leva idag.

Kärlek och harmoni!


Apan satt i granen

Åh. Den glassbaren skulle jag vilja besöka!



URL: http://Guldgris.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?