Den perfekta semlan...

...har ett antal krav att uppfylla:

* Luftig och saftig bulle!
Uppfyllt, eftersom jag
hittat världens bästa
recept! Perfekta lätt-
-bakade bullar.

* Lagom storlek!
Den ska inte vara
snålt tilltagen men
ändå så liten att
man inte blir däst.
Man vill ju inte
förstöra semel-magen!
Även denna punkt
avklarades i år.

* Locket ska inte vara för litet!
Självklarheter kan tyckas
men chockerande nog
missar många här!
Döm själva, jag gillar
storleken på årets semla.

*Innandömmet ska vara krämigt och milt!
Människor som bara skär
en skiva mandelmassa borde
pryglas offentligt! De lurar sig
själva till att tro att den genvägen
inte påverkar resultatet... Bah!!
Mandelmassan ska röras luftigt
med innandömmet från bullen
och en skvätt mjölk!

*EN SEMLA ÄTS INTE I EN SKÅL VARM MJÖLK!!
Kan vara ett onödigt påpekande
men vis av erfarenheter vet jag att
det finns massor med dårar som
mumsar semla på detta
skändliga sätt! Stollar!!

*Rätt kvantitet grädde!
...är en smaksak men om
jag får säga det själv (och
det får jag ju, det är ju
min blogg, god damn it!)
så lyckades jag förnämligt!

*Mycket florsocker!
Tjeck!

*Ätes tillsammans med en kopp kaffe i favoritmuggen!

...och inget "snik-kaffe"!! Väl tillagat, hett kaffe!

Kärlek och harmoni!










NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?