Honungspenslade russinbagels med kanel

Min vän Alex berättade en överförtjusande historia om
sin tid i New York. Huvuddragen i historien utspelar sig
på tunnelbanan. Hon har precis köpt en nybakad bagel.
Sin favorit, "Cinnamon and Raisins" och en Dr Pepper Light.
Så sätter hon sig i vagnen, på väg till jobbet, och TokMumsar!

Med sin mjuka Finlandssvenska brytning berättar hon historien
så man kan känna doften och njutningen! Så fick hon för sig
att återskapa de drömska bakverken. Så även jag. Enda
problemet är att jag har slut ägg att pensla ljuvligheterna med.

Här skulle historien kunna vända och sluta i gråt och tandagnisslan.
Så är dock inte fallet.
Jag har tidigare fyllt spaltmeter i denna blogg med tillfällen då min
egen fiffighet skrämt mig. Så även denna gång.
Jag penslade dem med honung!!
Det är ju så genialiskt så att hälften vore nog!!
Gråter LillaMy över den tomma äggkartongen??
Icke! De kanske kunde vara nyttigare men vem sjutton bryr sig!
Nam, nam, nam, naaaaam!



Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Du är så skön. Om dina bakverk är hälften så goda som de låtar och ser ut så är du tamigfan själva bakdrottning i egen hög person.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?