Jag har en "tjock-dag" och halva dagen återstår...

Denna dagen är en ångest-dag. Jag försöker vara nöjd, jag försöker!!
...och ofta är jag det... på riktigt! Men idag känns det tungt.
Kan ha att göra med att jag mumsat chokladbit idag fast jag försöker låta bli.
Hela den här "bli-gravid-svängen" väger tungt.

Å ena sidan så fungerar min kropp klockrent. Jag menar, cykeln (som i menscykeln) är regelbunden,
ägglossningen är regelbunden och tickar på och vi skördade massor med fina ägg under förra behandlingen. Fler och i bättre kvalité än normalt.

Å andra sidan så måste läkarna påpeka att jag har ett BMI som ligger högre än rekomenderat.
Fine!! Jag vet att det är så, jag drar en s.44/46 på byxor liksom! Men läkarna tappar kraften bakom det slaget då små petita vänner till mig får höra samma sak! Alla mina vackra, smala mini-vänner får höra av sjukvården att de är överviktiga! Det gör mig jävla as-förbannad!!
Kalla mig tjock för faan, men ge tusan i normalviktiga kvinnor med vackra former!!

I Sverige idag anses man vara överviktig om man drar s. 38. Skit i proportionerna för helvete.
Kolla bara längd och vikt, räkna ut ett värde och kalla människor tjocka!!

I Ellos-katalogen vimlar det av vackra, välproportionerade kvinnor på "plus-avdelningen".
Men jag ska tydligen ta med min övervikt i beräkningen när jag inte blir mamma. Trots att tester och prover visar att allt e´som det ska med min kropp. Jag promenerar, äter vettigt och försöker minska på stressen men tydligen mår min kropp inte bra...
Bevis för det existerar inte men jag uppmuntras ändå till att känna skam.
Grattis, ni har lyckats med den bedriften! Idag mår jag röv!!



Nina

Nej fy fan va ledsen jag blir när jag läsaer sånt här. Stolpskott finns ju överallt, men det blir så påtagligt och ställer till med stor skada när de finns inom vården.

I mitt jobb som sjukgymnast har jag träffat många riktiga idioter som tyvärr jobbat som läkare och med sina åsikter och väderingar ställt till ofog genom att förolämpa och säga högst olämpliga saker till patienter. Tyvärr saknar många av social kompetens och förmåga att läsa av personer.



Jag tycker du verkar vara en vacker människa både inuti och utanpå.



Lycka till med alla husets projekt. Låter som ni har många härliga timmars pyssel framför er.



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/


Sofie

Har nu suttit i 20 minuter och funderat på vad jag ska skriva för att få dig att må lite bättre. Men allt jag skrev lät så klyschigt så jag låter bli... (men jag tänkte typ skriva att du är bra som du är och att det är helt okej att unna sig choklad ibland utan att få ångest...) Stor Kram till dig!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Lizzy

Det är så sjukt men tyvärr sant att det är så inom läkarkåren. Det finns svensk forskning som tyder på att läkare tenderar att påpeka att patienten behöver gå ner i vikt om en kvinna är det minsta överviktig, men för en man inte förrän han lider av fetma! Hemskt att det är så.



URL: http://lizzey.blogg.se/


Matilda

Du är otroligt vacker precis som du är. Punkt. Jag blir förbannad över alla jävla läkare som inte förstår och inte vet hur de ska uttrycka sig! Vi behöver verkligen en tjejkväll på lördag. Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?