Är lite "Fredags-ond"...

Fredags-ond är ett nytt ord som jag kommit på aldelens själv...    idag :)
Jag försökte sätta ord på den dåliga sidan av mig som kikade fram idag.

Jag hörde av maken att någon fjuttat på majbrasan (ute i någon av närliggande byar) lite för tidigt
... närmare bestämt inatt!!

Jaa, jag veeeeet!!... det är jätte tråkigt för barnen och allmänt ondsint,
men jag fnissade! Det är den (onda) hemska sanningen!!
Jag som inte är något fan av majbrasor
(tycker liksom inte att det är så kul att stå och prata trögt med
frysande vuxna medan barnen kastar kinapuffar i mitt hår)
tyckte att det var oproportionerligt kul att någon djävlats på detta
engagerade sätt. Jag menar, det är ingen lek att fjutta på.
Det kräver ett visst mått av planering att få fyr på sura kvistar,
gamla julgranar och allsköns bråte som folk tror brinner bra.

Så ond är jag!!

Kärlek och harmoni!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?