Varför??

*Varför är gamla chips så goda till frukost när färska inte är alls lika tilltalande?
Kom igen mina vänner. Tycker ni att jag är sunkig? Är det bara jag som äääälskar gamla sega chips en Söndags morgon? Isåfall är det er förlust!! Muuums mums! Jag kan låta bli skålen hela Lördagskvällen utan problem men att låta bli "slumpen" i skålen är hopplöst. Förlåt lilla mage - jag är en förtappad och stygg flicka!!

*Varför ligger det i min natur att ifrågasätta enkla budskap på skyltar??
Om jag ser en skylt med texten "Spola inte ned främmande objekt i toastolen" på tågets toa så svärmar mina tankar runt följande:
-Vilka är dessa främmande objekt och var kan jag hitta dem??
-Vilka blir konsekvenserna om jag hittar ett främmande objekt och spolar ner det?
-Kan jag drabbas av konsekvenserna av olaglig nedspolning och isåfall i vilken omfatning? Dvs kan det vara värt det?
-Räknas pocketboken (som jag redan läst) jag har i handväskan som främmande och kan den spåras till mig??
-Om konsekvenserna är horribla, hur vet skyltskrivaren det?
-Räknas det jag redan gjort i toan som främmande dvs är detta en skåde-toalett? Är detta fallet så kan jag lika gärna försöka med pocketboken!

*Varför skriker människor samtidigt som de nyser??
Själv låter jag bli sådana störande beteenden men av någon anledning är jag den konstiga!
Satt häromdagen och åt medhavd lunch i lunchrummet och nös två gånger i snabb följd. Plötsligt stack städerskan i huvudet och frågade:
-Nös du nyss??
Jag svarade jakande och hon fnissade till och sa:
-Jag trodde att det var en liten hund!

Inget ont om den gulliga tjejen som städar hos oss, hon är toppentrevlig. Men hon illustrerar effektivt min frågeställning eftersom mina nysningar alltid framkallar skratt och fniss. Däremot kan andra nysa som en hel orkan och utan att någon höjer på ögonbrynet eller finner detta konstigt....

Kärlek och harmoni!! 






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?