Min hat/kärlek till minigolf!

Vi var 6st tappra kämpar som satte ut för att övervinna våra inre demoner och i god sämja spela det mest frustrerande spelet i männsklighetens historia. Egentligen är det frisbe-golf men för dramaturgins skull har jag överdrivit en smula. Vi startade med olika inställningar men alla föll till föga och gormade, innan spelets slut, både ett och annat okvädnings ord. De blidaste av oss nöjde oss med snälla tillmälen som "Himla boll" medan vissa skrämde små barn med utrop såsom kuk och rövhål. Stämningen mellan oss härsknade oxå och tillmälet rövhjärna och as var vanligt förkommande.

5 annledningar till att hata minigolf:

1. Alldelens åt skogen för många banor, ingen utom Moder Theresa har fokus och tålamod som räcker till arton (röv)hål
2. Ingen orkar hålla efter banorna som till spelarens förtret belamras med barr och löv från helvetet.
3.(Röv)hålen är sneda och vinda!!
4. Det är inte tillåtet att hacka med klubban på bannan som är sned och belamrad med barr och bara tigger om det!
5. Bollen ligger aldrig stilla och för ett redan ansträngt humör kan detta mkt troligt vara droppen som får svärorden att rinna över!

Detta till trotts hade vi ganska roligt åt varandras humör och bestämde oss för att göra om detta snart. Gud vare oss nådig och sänd en coctailbar till vår minigolfbana!!


nina

HAHAHAHAHAHA jag viker mig dubbel här. Fy fan va BRAAAAAAAAAAAAA.

Alltså jag HATAR ju minigolf. Efter att jag förlorade mto min 6 år yngre syrran för 15 år sedan, har jag hatat det. Jag blir så asförbannad av skiten. Du satte huvudet på spiken i ditt inlägg. Riktigt kul skrivet.



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?