Sorglig svamplängtan...och vansinnes frossa!

"Har ej sett herr kantarell, med sin hatt på naacken!"
Snyft!
Ingen gul, delikat liten vän blev det i helgen.
Svärmor och svärfar hade inte möjlighet att guida och det är de som vet var min vän står och väntar...

Som tur var kompenserades min sorg mer än väl av en fika-buffé hos jubilaren S!
Hon har den bästa fika-buffén i staden och förmodligen i norra Europa!!
Det serverades rabarberpaj, blåbärskaka, kladdkaka, gräddtårta med nutella och banan, chokladbollar och mkt mkt mer!!
Allt detta sköljdes, i mitt fall, ned med baljvis med kaffe.
Helt underbart men tarvar en rejäl frukost för att magen ska överleva denna överkonsumtion.
Det gäller att ha en strategi.
Den sämsta är definitivt att ta de godaste sist eftersom man då riskerar att inte orka.
Efterföljare av denna strategi kallar jag "suckers!!!" man börjar ju givetvis med tårta och pajer för att sist, om plats finnes, trycka i sig diverse småkakor.

Till er som tycker att detta låter överdrivet säger jag "stupid suckers!!" Ska man fira ska man göra det rejält. Vännen S har helt rätt inställning. Folk kommer att komma ihåg hennes födelsedag pga överflöd, glädje, sockerchock och kraftigt illamående. Inget dåligt betyg på en 27:års fest!! Och det är ju faktiskt gästernas ansvar att inte överäta så till den milda grad att de kaskad-kräks. Hon tillhandahåller ju bara delikatesserna, vi utövar frosseri på eget ansvar... mer och (i mitt fall) mindre ansvarsfullt! Stoppade och stoppade i "bröhålet" och hamnade så småningom i det välsignade tillståndet "balongmage"!! Nöjd med min insatts vid fikabordet toppade jag dagens intag med en hamburgare och slö TV-tittning...
En perfekt Söndag alltså!! Allt tack vare S och hennes magnifika födelsedagsfest!!

Kärlek och harmoni!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?