Språkinställningar

Som ni säker märkt blandar jag med nöje engelska i mitt språk. Det är larvigt och kan ifrågasättas, särskilt när det mest rör sig om uttryck som oh yeah och sånt trams!

 

Men det är av någon konstig anledning så att mina språkinställningar inte är så stabila. Det har hänt att jag vaknat med engelska som defaultläge och då har det hänt jätteweirda saker. (Man kan blanda också).

 

Jag är ingen poet. Verkligen inte. Har aldrig vare sig kunnat eller längtat efter att uttrycka mig medels poesi.  Men vid ett tillfälle vaknade jag med en färdig liten dikt i mitt huvud. På engelska! Det känns nästan som att vara besatt av någon entity helt väsensskild från mig, the host. Mer då på grund av poesin än på grund av språkinställningen.

 

Man kan väl ifrågasätta den konstnärliga kvaliteten antar jag, men för mig var det som ett smärre under! Så här gick den.

 

Company

Tread carefully in the shrine of my inner garden.

Mind de daisies.

Lower your voice.

There´s plenty of space in the shadow of the willow.

 






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?