Vilka är dina hyss?

Vi har alla våra "hyss". Hyss för mig innebär en särskild förkärlek för en
viss sorts mat, frisyr, glass, aktivitet. Ni vet hur en del gilla att klämma
pormaskar medan andra gärna går naken hemma och städar. De små sakerna
vi älskar att älska utan en nödvändigtvis uppenbar anledning. När det kommer till
mat och godis är jag periodare. Ni minns kanske min "gott&blandat-fas" som gick 
över i en "Jellybean-fas" för att nu vara en slags "zoo-fas" (godiset alltså inte djur i bur, hua!)
 
Jag gillar också glipa mellan framtänderna (på andra, har ingen själv), stora tatueringar
(planerar en egen sleve), rockmusikens fantastiska röster och psalmer i sopran utan krusiduller.
Jag gillar selleri, superhjältar, vampyrer, varulvar och Sherlock Holmes.
En annan sak jag gillar är muskler. Inte på det sättet ni tror kanske. Jag gillar alla muskler, små, stora, spända, avslappnade och dallriga. Jag har jobbat som massageterapeut i flera år (haft min egen mottagning och samarbete med flera spa-anläggningar/företag osv) och jag skulle vilja påstå att varje muskel behöver en viss sorts massage. Ibland missbedömmer man, ibland gör man en "godkänd" massage men ganska ofta är jag/var jag på kornet. Kände mig för och försökte förstå vad den muskeln behövde och bearbetade den utifrån det. Jag fick hjälpa andra, jobba med händerna (och ibland armbågarna) men ingen rygg/nacke/axel var den andra lik. I ett sammanfattande ord är det jag beskriver: Lyhördhet, för varje individ och muskel.
 
Jag gillar också ARGA kvinnor. Jag ser gärna att ilskan riktas mot någon annan än mig men annars ger arga kvinnor mig en varm känsla i hjärtat, hopp och lite dj*vlar anamma! Jag älskar att läsa texter skrivna av kvinnor i affekt. Andras ilska kanske validerar min egen men det är mer än så. Arga kvinnor är så starka, så starkt lysande och inte helt vanliga. Vem ser inte minst en arg man under ett dagsverke?
Men arga kvinnor behövs, våra röster behövs och det är så frigörande med ilska. Ilska gör mig konstruktiv, tydlig och brilliant. Utan ilska skulle jag sitta här och skaka av smärta och ångest, istället skriver jag blogg om saker jag älskar. För jag älskar kvinnor, ilska och i synnerhet arga kvinnor.
 
Ikväll ska jag göra något annat jag gillar: Titta tv-serier i soffan!
 
Vad gillar ni??


Regina

Du är tillbaka! Vad glad jag blir!
De hyss jag har som jag kommer på just nu är att jag gillar att ligga och dra mig i sängen tills sambon gått till jobbet, för jag tycker det är så härligt att sitta ensam och äta frukost och göra mig iordning.

Just nu är jag inne i en Norge-period också och sitter hela kvällarna och kollar youtube-klipp med norska artister, norska tv-program och allt möjligt norskt. Hade en Tyskland-period förut, men nu är det alltså Norge som gäller.

En sak jag gillar som jag faktiskt skäms lite för är att jag älskar Max! En gång i veckan brukar jag smita i väg på lunchen för att äta på Max. Försöker mörka det för kollegorna för de tror att jag är vegetarian. Brukar oftast ha vegetariska matlådor, men så smyger jag alltså iväg och äter hamburgare.

Jag gillar delicato-bollar, surt och salt godis, fönstershoppa på nätet, tjuvlyssna på konversationer på tunnelbanan

Det var vad jag kom på just nu. Det blev nästan ett helt blogginlägg.
Kram och ha en fin fredag

Svar: Det är som att återse en kär vän när du kommenterar Regina!! Jag skulle (typ) döda för en frukost i fucking fred! Vad coolt att ha perioder på länder... har aldrig reflekterat över den typen av perioder. Behåller du guldkornen från tex tyskland-perioden (typ musik osv) eller går du vidare utan regrets? Jag ser också framför mig hur du smyger till Max med trenchcoat, svart hatt och solglasögon... priceless!!Stor kram!!
aliaslillamy



URL:


lotta

Mina hyss: Frossar i barndom. Älskar gamla barnböcker -helst med djur klädda i kläder. Samlar på gamla leksaker och allt möjligt annat naivt och storögt (ekorrar, kaniner, hästar, katter, rådjur) - måste vara laddat med humor och charm dock! Lever enligt devisen more is more. Har gjort mitt hem till en barndoms koja -stänger vuxenvärlden utanför. Det här är min fristad. Tampas med verkligheten just nu och tar en paus från nyheter, tv, reklam och annat. Framför allt är jag trött på gubbröster och är så glad att jag hittat så många fantastiska kvinnor som bloggar! (välkommen tillbaka, förresten!)

Jag äter lakrispulver direkt ur burken. Frossar i färg och undviker allt vitt - vitt är döden! Sätter kantband och bollband på det mesta. Galen i gamla klänningar och 80-tal och axelvaddar (de kan liksom inte bli breda nog!). TYcker om saker som glittrar. Har fått en nyvunnen kärlek för att bygga och snickra - gärna med stora elektriska maskiner. Dricker litervis med kaffe - med grädde. Jag är också en galen katt-tant.
Jag tycker om korta tänder. Varma, snälla händer. Älskar hud (och doften av hud! särskilt solvarm sådan!) och klappar. Långa samtal med människor jag tycker om. Förälskar mig ofta och lätt - i folk, fän och ting.

Tycker också om arga kvinnor. Massor. Önskar att jag någon gång i framtiden vågar göra min röst hörd, men än så länge är rösten liten och försiktig - men jag känner draken växa i bröstet. Frustar ibland och blåser lite rök genom näsborrarna. Skrapar otåligt med fötterna där jag står. Snart så.

P.S bra att du har starka människor omkring dig som orkar slåss för dig. Det gör ont att läsa att du har det så jobbigt. Här har du en som blir glad för varje livstecken! Om det så är gulliga barn eller skarpa politiska inlägg! D.S

Svar: Wow! Vilken fantastisk lista!! Jag håller med:vitt är döden, skall undvikas till varje pris och bollfransar köper jag ofta men är så usel på att sy att det sällan blir så mkt med det. Tur att det finns textil- lim :) Folk som gillar vitt säger att de är rädda för att ledsna på färger. Jag är tvärtom, jag ledsnar på vitt direkt.Vad skönt att du, liksom jag måste stänga ute världen ibland, att jag inte är den enda som behöver det. Jag trodde inte att jag vad kapabel att gå in i någon vägg men det visar sig att så inte var fallet. Tack för dn pepp och stöd.
p.s Guuuud, vad jag skulle vilja se ditt hemm!!! Låter som en lya jag skulle bli grön av avund inför!! D.s Och kram på dig!!
aliaslillamy



URL: http://wholelottabloggin.blogspot.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?