The bitch is back

Jag har inte skrivit till er som jag brukar. Nästa vecka ska jag in med två tentor och i veckan avslutar jag ett seminarium som bygger på tre texter av tre olika medeltida författare. Kul men lite klurigt.
 
MEN huvudorsaken är att vi gett upp om förskolan. Jag har vid många tillfällen de senaste veckorna försökt formulera ett inlägg om varför och i detalj hur vi kommit till den slutsatsen, men raderat inlägget.
För sanningen låter helt sjuk. Det bemötande vi fått låter förryckt, barnens panik låter påhittad och varje dag har jag undrat om det är fel på oss föräldrar. Men så har jag pratat med vänner och bekanta som vittnar om helt underbara förskolor och flexibla pedagoger. Om hur människor brytt sig om deras barns trygghet. Nu vet jag hur det KAN vara och då råder det ingen tvekan om vad vi måste göra. Vi har försökt allt, kort om att hota eller hänga ut personer, och gått bet. Ni kan inte komma med tips som vi inte provat redan. Och vi HAR inga orimliga krav.Så nu går vi på VÅR magkänsla och riskerar därmed en jobbig vinter. Och jag kunde inte bry mig mindre. Folk får gärna säga "Vad var det jag sa" när vi klagar över situationen senare i vinter.
JAG-BRYR-MIG-INTE. Det enda som spelar roll är att barnen är trygga och att vi hittar en bra lösning någon gång. det får ta tid. Det måste bli rätt nästa gång. De.Måste.Bli.Trygga. Hur detta påverkar oss som föräldrar är inte en faktor, det är vårt problem, inte barnens.
Och jag har svårt att se att någon skulle göra annorlunda om de upplevt de senaste veckorna med oss.
En efter en av våra närmaste har fått se och förstått. Familjen har vår rygg och med lite hjälp ska det nog bli en fin vinter!! Min ångest har aldrig vilat så tyst som den gjort efter att vi bestämde oss. När jag blev arg försvann den och har knappt stuckit upp näsan ens. Dränkt i ilska som gjort mig starkare än på mycket länge. Ilska är så djävla härligt för all oro för andras åsikter försvinner. Kvar finns ett lugn och en tilltro till framtiden. Det ni! Jag pratade med en person som HADE makt över mina barns situation i veckan och den ilskan som brann till då har bara varit av godo. The bitch is back!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?