"Stoooopp!! You had me at Typ!!"

Bussåkande och påhälsande gick bra och vi kom hem med två killar, så sprängfyllda
med intryck, att de somnade omedelbums när pappan nattade. Lovely! Sedan skulle
MyMamman och MyPappan se film. Maken räknade upp några alternativ och jag fastnade
för namnet på filmen "Judge Dread" (en remake).
 
Jag: "Är han superhjälte?"
Maken: "Njaa, det kanske man skulle kunna sä..."
Jag: "Stoooooopp! You had me att nJAA!"
 

Jag: "Är den postapokalyptisk??"
Maken:  "Typ, det kanske man kan kalla de..."
Jag: "Stoooopp!! You had me at Typ!!"
 

Jag, fullkomligt, älskar superhjältefilmer, filmer som utspelar sig i en postapokalyptisk värld och allt däremellan. Jag kan njuta av sådana filmer även om de inte är "bra" det räcker med att de har ett relativt underhållningsvärde. Jag har alltså inte superhöga krav. Ville bara bli underhållen och tidigare i veckan hade vi sett två Oscar-vinnare så lite hjärndöd, underhållande action var på tapeten...
 
Well, filmen var...
...ett sånt djävla slöseri med tid! Så urbota slafsig, tråkig, blodig och ogenomtänkt att jag blev helt perplex! Jag hade, relativt, lågt ställda förväntningar och började ändå spela Angry Birds en kort bit in i filmen. Se den INTE för bövelen. Titta på Teletubbies, gå på toan eller klä om soffan men se den inte!
 
Jag: "Hur kunde du make! Hur kunde du!"
Maken ba´: "Suck!"
 
Så nu går diskussionerna heta här hemma. Vems fel var det att vi slösade bort vår fredagskväll??
Vi är inte överens. Inte överens!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?