Ibland så tänker jag att jag ska sätta igång ett sån´tdäringa "Bloggbråk"

Long time no see! ungarna tittar på "Jordgubbs-Lisa" på tv och jag kollar nätet efter
smartheter jag kan ta till mig. I helgen har vi njutit av både sol och regn. Ungarna tjöt av
lycka när de hoppade i regnpölarna och idag tjöt de av vattenspridaren,när de sprang
nakna genom. De luktar solvarm hud, frukt och BBQ-sås och jag bara insuper hela
intrycket. Idag åkte vi till Moffas stuga och åkte båt, grillade och badade. Otto
bajsade i skogen och vilgot skvättade vatten på sin mamma. Idyll är nog ordet!
 
Otto verkar på bättringsvägen och sommaren är här!
 
Tyvärr brukar det alltid märkas i bloggvärlden (mig själv inräknat).
Vi blir latare eller väljer bort. Hur som helst är det tråkigt när en
surfar bland favoriterna och aktiviteten är låg. Å andra sidan är jag
inte bättre själv. Och det är ju så en ska blogga. Utifrån lust och tid,
inte för att jaga läsare. Och visst sjunker antalet läsare på sommaren.
En naturlig del av blogg-året. jag har slutat nojja. Dessutom har jag ju inte så
många från början så nojjandet är onödigt. Ju bättre sommar desto färre läsare.
 
Ibland så tänker jag att jag ska sätta igång ett sån´tdäringa "Bloggbråk" men jag
är så konflikträdd och skulle få panikångest om någon kallade mig "dumming".
Jag skulle mao inte överleva ett bloggbråk mer än några minuter sedan skulle jag
lägga mig platt :D, förutsatt att det ens märktes att jag bloggbråkade... En tillhör ju inte
giganterna direkt. En sån´där hobbyfeminist som håller sig till de små frågorna som
utseendehets och barnkläder. Ibland ger jag en känga men ringarna på vattnet
blir inte så stora. Därför jobbar jag heller inte hårt med att kommentera på andra bloggar.
Jag vill inte dra så stora massor att "trollen" följer med. Jag har bara haft ett par stycken
och de raderade jag omgående. jag skriver i en bloggdiktatur vid namn "aliaslillamy"
och de som inte gillar de skrivna orden, och inte kan hålla god ton, kan gärna surfa
vidare. okonstruktiva saker som "Feministjävel" raderas och blockas fortare än de hinner
säga "feministj..." och påhopp eller "tyckningar" om min kroppshydda raderas innan
de hinner knappa "fetto". Alla andra kommentarer läses nogrant med glädje i hjärtat!
Ni bryr er, ni läser och ni tar er tid att kommentera! Få saker gör mig så glad!
 
Sommarpuss på er alla!


SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Åh du, sådär tänker jag med. Ibland kan jag vara rätt rejält kritisk och vips dyker de där rackarns trollen upp - varpå jag blir livrädd och nästan ångrar mig. Då tänker jag att jag ska sluta blogga alternativt sluta kommentera hos andra och nöja mig med några få läsare om dagen... men samtidigt, då har ju de jävlarna vunnit.

Tack för finsvaret på förra kommentaren jag skrev förresten, blev ju nästan lite generad :-D

Svar: Joo, det är en svår balansgång, det där. Hur många läsare vill jag ha kontra hur hög ångestnivå kan jag leva med... Linjen är fin. Jag har väldigt få läsare som inte är feminister och de verkar hålla sina åsikter för sig själva.Men joo! Om jag gillar en blogg blir jag lite av ett fan, helt klart. Stor eller liten spelar ingen roll jag blir ändå lite "starstruck" när någon jag gillar läser mina ord. Din blogg är också, mer eller mindre, ett uppvaknande till mina egna privilegier och hur utbredd heteronormen är. Det var så lätt för mig att bråka om de frågorna när jag var yngre och umgicks i religösa sammanhang. Den frågan blev droppen som fick mig att lämna kyrkan för gott. Men när det gäller heteronormen i samhället var/är jag lite efter. Det handlar inte bara om lika rättigheter (precis som i feminismen) utan om strukturer som inte inkluderar alla. Långt ifrån. Oj, nu blev svaret långt men jag är tacksam och suger nu upp all kunskap jag kan från dig och andra som kan mer än jag.
Ha en härlig sommar!
aliaslillamy



URL: http://minasannaord.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?