Do not jinx it!!

Fredagskväll och allt är väääl! Skulle vilja göra en lite segerdans för att
fira en väl avklarad vecka men misstänker att två små bebbröster kommer att
skrika i högan sky då mamman vågar tro att segern är vunnen. Så jag sitter här, tyst
som en mus, och segerdansar i mitt inre. Överväger ett litet glas vin men misstänker
att jag då kommer att tvingas ragla i säng vilket inte känns särdeles värdigt.
 
Dagen har varit bra. Jag har jagat ungarna, letat ungarna, hejjat när de planlöst har sprungit runt och övervakat diverse klättring och på det hela taget har vi klarat oss bra. Det jobbigaste som inträffar en dag med kids är att man byter en bajsblöja på den ene och hör den karaktäristiska dunsen från ett barn som ramlat från någon möbel. Det hände endast två gånger idag och då under samma byte... från samma stol... med en minuts mellanrum. En bra dag alltså :) Dessutom har jag bakat bullar, duschat och stekt pyttipanna. Nu på kvällen poppade jag popcorn med Vilgot som ivrig publik. När han nästan gick upp i linningen av den långa väntan (typ 3 minuter) så gav jag honom ett popcorn för att hålla honom på mattan varpå han ger upp ett illtjut och börjar grina som om jag kokat hans kanin eller suttit på hans kex. Jag insåg att han trodde att jag försökte lura honom. Han trodde att han skulle få ETT popcorn och blev naturligtvis oerhört besviken... Som popcornsälskare så kan jag förstå hans förtvivlan och skopade snabbt upp popcorn i en mugg och han gick lugnt och satte sig på sin platts i soffan och fredagsmyste, åt popcorn och tittade på Tjorven, Båtsman och alla de andra på Saltkråkan. Nu är klockan 21.16 och sängen väntar! Suss gott och trevlig helg!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?