God, jämställd, Jul!!!

Sitter med julgranen (OBS! Riktig som svärfar släpat hem) på ena sidan och en brasa på den andra. Hos farmor och farfar är vi och jag har lagt bort en svår bok om idéströmnimgar i 1700-talets Europa. Nu får den ligga till minst annandagen!! Julaftonsmorgonen är det viktigaste i makens familj så vi firar den här, går i julgudstjänst och beger oss hem efter det. Där väntar min mamma, mina bröder och min brors sambo Matilda. Vi ska inte äta julbord. Vi satsar på gröt och skinkamörgås samt en ostbricka. Barnen får sin första godispåse och tomten kommer på besök. Enkelt och ... Mja, så lugnt det nu kan bli med mina högljudda, busiga och övertända barn...
De ska få varsin surfplatta av mormor. Av oss får de några loppisfynd. Det blir nog många paket ändå. De är mest peppade inför att få ge katten paket imorgonbitti. OCH godiset som de är övertygade om att tomten ska ge dem. "Nom-nom" (godis) är det enda de önskat sig. Jag har köpt lite som jag delat upp i portioner som de ska få under helgen. Chokladpengar, klubbor och varsin pez ska de få. Jag är själv i extas inför att ge dem allt detta godis!
Jag ser redan fram emot att sjunka ned i soffan och njuta av det samtal som alltid startar i min familj.

Jag är nöjd med livet just nu.
Önskar er detsamma, fina bloggläsare! Önskar er en stressfri jul! Från djupet av mitt hjärta: god jul! Och en förhoppning om frekventare bloggning efter helgen. Puss på er!!


Oxhen

God Jul och puss på dig oxå!



URL: http://oxhen.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?