Saker som får mig att le

Igår fick jag stilla loppisbehovet och fylla gömmorna med mer
pryttlar som jag anser mig ha behov av. I alla fall i stundens hetta.
Jag faller för saker som för med sig ett minne, en känsla eller som
bara helt enkelt får mig att le. Just nu rotar jag igenom
leksaksavdelningen extra noga.

Ett vackert fat för en tia


När jag var liten fanns det få saker mer spännande än att inventera mormors
smyckeskrin. Där fanns så mycket vackert och roligt. Idag råkar mycket av det jag
minns vara precis min stil. Igår sprang jag på dessa clips för en femma och genast
var jag sex år igen. Nu vill jag inte ta av mig dem!


Fler vackra fat, dessa hittade jag fem oskadda av för en femma styck


Tre djuptallrikar med guldkant och blåklint i botten, totalt tre guldpengar


En chockrosa skallra till bebbsen, fem kronor var den klart värd


Jag samlar på My little Ponnies till gossarna och denna hittade min mamma
på en loppis för några veckor sedan.


Ett älskat fynd sedan några veckor, en sockerskål (som det står JAM på men vem bryr sig)
som pryder sin plats i hyllan och rymmer lagom mycket när man ska sockra plättarna.
Jag pyntade en femma för burken med jordgubbar på.







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?