Julen har varit god!

Jag hade någon slags plan som innefattade mysiga julinlägg,
vackra bilder på glad familj och kontinuerlig uppdatering om läget...
Men det blev jullov istället!
Jag och pojkarna åkte till farmor och farfar redan den 21:a och iom det
kom jag liksom av mig. Hade fullt upp med att mysa, vila och äta. Sedan
slöt maken upp med oss och vi "dan´före dan´"-myste och firade julaftonsmorgon.
Sedan firade vi jul i dagarna tre med julbord, paket och godis varpå vi verkligen
BEHÖVDE jullov och lugn och ro i vår lilla familj. Så vi låste in oss, sket i att laga mat
och festade på gamla ostkrokar och överblivna praliner.

Igår gick vi på bio och såg nya Sherlock-filmen. Underbart!
Annars har vi läst, spelat på mitt julklappsNintendo och pussat bebbar.

Pojkarna har lagt sig till med nya ljud: Paapaapaabaabaa...
...och börjat bråka om leksakerna. Så fort en bebbe petar på
en leksak så ska den andra ha den. Sträcker sig, gamar, piper
och då blir ju första bebben irriterad, pipig och egennyttig.
Jag försöker säga åt dem att det är : Maamaamaabaabaa, som gäller
och avvärjer bråken på ett tidigt stadium genom att inte låta dem sitta
precis intill varandra hela tiden.

Kort sagt: julen har varit god!
Nu ser vi fram emot 2012 och dess utmaningar, irritationsmoment och lycka!


Apan satt i granen - Genusmorsa på Södermalm

God fortsättning på dig!



Vad glad jag blev av alla fina prickar. Det var ett tag sedan jag besökte din blogg. Låter som att du har haft en bra jul. Kram!



URL: http://apans.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?