Oätliga cupcakes

Jag är uttråkad. UT-TRÅK-AD!!
Mest beror det nog på att det är
svinkallt ute och att jag har ork
som en 90-årig gammal gumma.

Dessa faktorer leder obönhörligt
till instängdhet och uttråkning.
Förmiddagen ägnas åt kräkningar
och vid det här laget kan jag kanske
börja peta i mig något...
Men vad är hon sugen på??!?
Mjölk!!?! Roligare än så har jag inte.
Jag frossar i lättmjölk och surfar efter
julklappar. Jag har för länge sedan gett
upp tanken på att försöka mig på fler
shoppingturer och ägnar mig åt nät-shoppingens
tvivelaktiga nöje istället.

I ugnen gräddas "Leilas Sticky Pecan Cupcakes"
och jag känner mig tämligen säker på att ingen
av dem kommer att passera mina läppar. Lättmjölk,
apelsiner och dill & gräslökschips är det enda
jag förtär med någon sorts entusiasm "at all"!

NÅVÄÄÄL! (Som min vän Alex skulle ha uttryckt sig)
Det är föga synd om mig. Jag sitter vid mitt köksbord,
glupar kylskåpskall mjölk och fördriver tiden med att
berätta om den för er. Sämre dagar har jag haft.
...och så värst mycket uppståndelse skulle jag ändå
inte orka med. Nää, klappa mage och baka (för mig oätliga)
cupcakes är nog dagens höjdpunkt för mig!

Solong!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?