Sprida glädje

Idag hade vi bjudit, svärmor & svärfar samt min mor med tillhörande
make, på sushi!! Jag hade stått i hela dagen för att uppbringa ett resultat
som man både kunde titta på utan att kräkas och äta utan att de föll sönder
i molekyler. Det blev ett bra resultat men jag mitt åbäke glömde föreviga
konstverken med kamera. Surt!

Jag hade gjort en variant som rullas ut-och-in. Alltså med algpapperet
på insidan, riset på utsidan, fyllda med gravad lax och avokado samt
rullade i hackade cashewnötter. Sjukt gott!!

Till efterrätt blev det glutenfri kladdkaka med frosting och vaniljglass.

Jag har alltid jättetrevligt med våra föräldrar!! De är kloka, empatiska
och enkla att umgås med!

Dessa givmilda människor har bidragit enormt till vårt hushåll sedan vi
flyttade till det stora huset. Det känns bra att återanvända istället för att
förbehållslöst konsumera men det känns jättebra att få saker som har många
år på nacken för de har ofta så sjukt bra kvalité.

Med sig idag hade svärmor & svärfar en hushållsassistent från tidigt 70-tal
som fungerar utmärkt!! Blir perfekt till allt mitt bakande!
Dessutom skjutsade de oss till posten för att hämta ut vår saftmajja som vi
ropat in på tradera! Just nu svalnar flera liter svartvinbärssaft på diskbänken!

Av min ömma moder har vi fått bord, mattor och nu senast en hel ikea-kasse
med böcker! Guld värt!

Imorgon planerar jag att åka till Piteå med vännen Alex och vara moraliskt stöd
när hon ska köpa lister. Mina egoistiska själ till att åka med är att vi planerar en liten
shoppingrunda samt fika på något mysigt ställe!

Nu: Koka körsbärsmarmelad!

Kärlek och harmoni!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Körsbärsmarmelad... det låter ljuvligt.

Va härligt att ni har så god kontakt med släktingar. Dte betyder mkt.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?