SnakeRoom...!?

Människor fattar inte vad fobi-begreppet innebär!
Tänka logiskt är liksom inte min starka sida från början... Lägg sedan till en irrationell rädsla (ormar) och utsätt mig sedan för dessa slibbiga djur och förvänta er att jag ska agera logiskt!!
Logiskt schmogiskt!!
Den lilla logik som mitt sinne kan härbärgera försvinner inte för att jag står öga mot öga med en ondskefull, väsande, förvuxen daggmask med en önskan att svälja mig hel!...Den bara överskuggas av total djävla skräck!!

Häromveckan besökte jag ett helt normalt hem hos helt normala människor... Föga anade jag (när jag gick husesyn) att dessa människor hade behovet av ett ORMRUM!
Eftersom väluppfostrad är mitt mellannamn så följde jag inte min instinkt. Hade jag gjort det hade jag skrikit som en 4-årig flicka med pippilotter, sprungit runt och planlöst rivit ner grejer i min önskan att förflytta mig så långt bort som möjligt från de sataniska vidundren och slutligen hade jag förmodligen utövat någon sorts brutalt våld mot ägarna av dessa diaboliska husdjur!!

Istället för denna högst rimliga reaktion betedde jag mig förvånansvärt vuxet. Jag gjorde helt om, förflyttade mig mot utgången smidigt och lugnt och väste till maken "They have snakes". Behovet av att prata engelska bland normalbegåvade vuxna människor som förmodligen pratar lika bra engelska som jag var kanske inte helt genomtänkt men det skyller jag på total djävla skräck!!

Min reaktion, om än en gnutta ologisk, ter sig snarare som ett under av logiskt tänkande i jämförelse med ägarnas komentar....

"Men de är inte de minsta farliga och vi har aldrig varit med om att de rymt"

Nu är det ju så att jag inte är orolig för att deras slöa pyton ska göra en "Sir Väs" dvs dyrka upp låset med sin svans och kräla i full spya mot mig. Rymning är inte det som försätter mig i ett tillstånd av total djävla skräck!! Faktum är att "Sir Väs" versionen är inte fullt så otäck som levande, väsande monster-versionen även om de är inlåsta bakom aldrig så mycket glas!!

5 annledningar att föredra "Sir Väs" framför den äkta versionen

  1. Sir Väs är tecknad...
    2. Sir Väs sover med en urgullig liten mössa på huvudet
    3. Sir Väs är ond och ger mig därmed ved på hata-ormar-brasan
    4. Sir Väs pratar, han väser inte
    5. Sir Väs får stryk av hjältarna i historien, en räv och en björn - trevliga djur!!

    Kärlek och harmoni!!...but kill all snakes!






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?