Har ni några bloggliga önskemål?

Pjuh! Sedan i Torsdag då jag med en kort utandning skickade in veckans första tenta har lag lagt ned en normal arbetsvecka, effektiv tid, på veckans andra tenta. Nu är den klar, ska finslipas lite möjligen. Jag är notoriskt dålig på slutfinish. Orkar sällan läsa igenom utan kör stavningskontrollen och: "HEJ DÅ!", liksom. Det har varit jobbigt men nu är det i princip över och det innebär att jag till veckan kan foka på att vara med barnen. Maken ska ut på resa delar av veckan och då känns det oerhört skönt att ha gjort bort de största stressmomenten. Dessutom har jag en del pysselprojekt i startgroparna och jag hade lovat mig själv att inte tänka tanken på dem för än tentorna var inne. Den tiden är här nu och till veckan ska jag pyssla utav helvete!!
 
Vi har varit hos farmor/farfar i helgen och ungarna har lekt med dem och pappan medan jag stängt in mig och pluggat in på småtimmarna. Jag har bara stuckit ut näsan för mat och sovpaus. Just nu känns kommande vecka som en belöning efter en strapats men i själva verket handlar det ju om att ha vardag. Helst en fungerande sådan.
 
Har ni några bloggliga önskemål, ämnen som behöver dryftas eller människor som behöver skällas ut?
Alla idéer (utom de utom-djävligt-korkade) beaktas, liksom frågor och annat ni kan ha på hjärtat.
(Förrutom ni som tycker att jag är dum i huvudet, ni kan hålla tyst). Jag svarar och tillmötesgår i mån av tid och inspiration. Välkommen Måndag (har aldrig tänkt eller sagt så förrut *kollar febern*)!!
 
 


Oxhen

Heja vad duktig du är med allt plugg!

Jag skulle gärna läsa lite om vad som just nu gör dig mest arg och upprörd runt ämnena ojämställdhet/ojämlikhet. Jag kan själv säga att prostitution är ett rött skynke för mig ( skrev precis ett inlägg i affekt om detta HAT-ämne). Jag gillar att skriva om det som jag tänker på som positiv förändring (typ mäns engagemang i föräldraskapet) men vill helst typ dö när jag tänker på alla de destruktiva, förtyckande grejer som män håller på med...

*sedan vill jag skvallra om att jag och din mor spånat lite runt en ev. fika framöver, skulle vara så roligt*



URL: http://oxhen.wordpress.com


Hanna

Gillar verkligen när du skriver om feministiska frågor och genus. Tycker även om när du skriver om era barn, om deras utveckling och upptåg. Säkert mest för att jag har en själv i ungefär samma ålder, det gör att jag känner igen mig i mycket.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?