Förfulade ungar

Sååå, jag bestämde mig för att klippa ungarna... igen. Luggen, deras, är lång och ligger i ögonen och lockarna tovar sig. De kan ha tofs men gillar inte borsten så det blir inte så ofta. Så jag gav dem en glass var och började klippa. Återigen har jag förfulat mina barn med saxen. Tur att de (helt objektivt :D) är sötare än sötast iaf. Snett och vint och hackigt. Typiskt! Typiskt mej! Och frisören grät...
 
Idag var första dagen på inskolning och vi var där båda två, jag och fadern. Ungarna hade, som väntat, jättekul och åt av hjärtans lust utan att kasta så mycket som en smula på golvet. Frid och fröjd. De ville inte gå hem. Fick lite dålig koll på hur genusmedvetna de är eftersom det kryllade av barn och föräldrar som skulle skolas in. Spontant känns det inte som att de har världens koll men jag vill inte dömma dem än. I övrigt kändes allt mycket tryggt och positivt. Bland de yngre finns inga flickor och personalen verkade inte lägga någon vikt vid det. Vilket kändes bra. Om en antar att barn ska ha samma förutsättningar och bemötande så är det ju helt rätt. Däremot var det mycket snack om att det var många "bil-killar". Vilket kändes konstigt då någon sådan diagnos inte finns vad jag vet utan uppkommer av eget intresse eller könsroller och det senare är bra mycket vanligare. Men som sagt: Allt annat kändes bra och jag tänker inte dra några växlar på genustänket innan jag varit där några gånger.
 
Imorgon ska de sova på "föris" för första gången och det blir spännande eftersom de inte är vana att sova i vagn utan oftast somnar i min famn eller i soffan. Men de tittar ju på hur det går för andra barn och tar efter så jag är inte orolig. Idag ska jag och maken ge oss på barnens garderob, rensa ut (och in) samt namnmärka en massa plagg och skor. Sådan sysslor älskar jag. Att rensa, fixa förvaring och vika fint är en liten sjuka jag har. Hellre fina högar i garderoben än skurat golv...typ. Förvaring och ordning i skåpen är nästan lite upphetsande... don´t judge me, please!
Ungarna sover som små griser efter en händelserik förmiddag och jag pustar ut i soffan.
All is well!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?