Nya barnböcker

Jag har ju skrivit om min tveksamhet inför barnbokskaraktären Max och
hans konfliklösing. Men tyvär så älskar bebbsen den boken. Jag tror att det
beror på att vi inte har så många böcker som passar dem just nu.
Vi har pekböcker i massor och böcker för lite större barn med mycket text,
men inga med sådär lagom mycket. Utom Max. Alltid denna Max...
 
Om jag ber Vilgot välja en bok så pekar han bestämt på Max-boken och
hojtar: "MA! MA!" Det är klart, i den boken är det väl lite mer action än i pekböckerna...
 
Igår tog jag till en list och köpte en annan Max-bok. "Max boll". Sedan smög jag in den
och ut boken: "Max napp". Får se hur det går... De är listiga mina bebbs.
Jag blev lite inspirerad på barnböcker och klickade hem några från adlibris.
En Max-bok till, en om Ingrid och två Bu & Bä-böcker. Nu väntar vi otåligt
på bokpaketet för nu ska här läsas sagor!
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?