Goda råd

Efter flera goda råd från er läsare angående klättrarbebisar
deklarerade jag, idag, för bebbsen:

"Nuuu får man klättra i soffan!"

Varpå mina små apor genast klättrade upp i soffan med mig vakande över dem som en första klassens hönsmamma. Jag bestämde mig för alternativ:

"Låta dem klättra men vakta över dem som en djävla bulldog"

Kanske kommer jag att ångra mig men som det är nu så förstår de inte att de inte får, vilket gör att jag inte gör annat än ropar : Ajajaaaj! Och de skrattar och härmas: ajajaaaj! tillbaka.
Nu får de utvecklas och lära sig klättra utan fara för liv och lem samt lära sig att ta sig ned på bästa sätt, nämligen BACKA! Jag kommer förmodligen att bli galen och ledbruten men jag kan inte komma på ngt bättre sätt. Jag och maken hade ett krisråd, på telefon, i morse och kom överens om strategin. Vi får vakta dem extra noga en tid.

Tack för goda råd alla goda mammor! skönt att inte vara ensam!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

En sak slog mig just, som jag inte tänkte på då jag gav mitt råd. DU HAR JU TVÅ ATT HÅLLA REDA PÅ. Hur ska det gå till???? :O



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?