Morgonen

- Vaknar av två bökande, leende bebbar
som försöker orma sig över till min säng

- Glad trots lite sömn

- Morgonbestyr som blöjbyte, påklädning av
ormande bebbar samt eld i järnspisen

- Öppnar min nya dator

- Inser att jag inte vet hur man för över bilder
till denna dator och ger upp efter några
inkompetenta försök. Crap! Ni får se bilderna
på min nya lilla vän ikväll.

- Äter frukost på hembakt sirapslimpa, kaffe och
fil med flingor. Ser ljust på dagen.

- Bebbarna gör missnöjda läten

- Distraherar dem, lyckosamt, genom att ställa en
röd kasse med glasåtervinning mitt på golvet.
Den drar till sig de gåstolskörande bebbarna som
flugor till socker. De älskar skramlet när de kör på den

- Tar dagens första snus, en klunk kaffe och tänker
att jag har allt bra tur med livet i allmänhet


Mormorsmor

Du säger att du har tur,det beror kanske en del på att du själv ärduktig på att klara

det här med att vara mamma.Du, mitt barnbarn, har en aura av lugn och värme

efter allt du kämpat för.

MMM



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?