Hur hinner tvillingmammor med?

Idag är en bra dag. Det är Fredag. Vi har helgen framför oss.
Men framförallt, maken kommer hem tidigt idag. Redan vid lunch.
Det gör mig så hjärtans glad! Det är så underbart att vara två stycken
på två bebbar. All stress och otillräcklighet liksom rinner av mig.

De senaste dagarna har Otto och Vilgot varit missnöjda, ledsna och skrikiga.
Båda två, samtidigt. Jag oroar mig för att de får för lite närhet iom att jag inte
orkar bära dem båda några längre stunder. De har haft långa skriksessioner
då jag bara haft dem i famnen och försökt ignorera vad det gör med rygg och
armar. Ibland bär jag en på vänster arm, håller in tutten med samma arm och matar
den andre med högern. Jag känner mig som en bläckfisk med för få armar.
Vem ska jag plocka upp när båda skriker och grinar?
Jag har börjat bära en i sjal och en på armen men oxå det är för tungt i längden.

Det enda jag kan göra är ju mitt bästa.

Därför känns det så skönt att ha maken hemma idag. Då kan vi ägna oss åt närhet
och mys. Åsså kan vi åka å handla utan att det är ett heldags projekt.
Härliga helg!!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Det måste vara bra knepigt med två, när man bara har en famn. Men du kan inte göra mer än ditt bästa och jag är övertygad om att det räcker långt. Heja dig!

Själv är jag helt slut efter en dag med en treåring och en bebis. Å då måste jag ju inte bära treåringen.

Kram till dig.



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?