Rolf fattas mig

Tidig morgon och mamman kan inte sova. Inatt blev det
bara 2x2 timmars sömn sedan smög sig solen in.
Jag plockade upp två sov-varma bebiskroppar och smög
ner i köket. Mitt i vårt ljusa, luftiga kök står en spjälsäng
som Otto och Vilgot delar. Den är bäddad med blommiga
lakan och flera mjukisdjur. Där ligger nu två killar och knösar.

Ibland tittar Otto upp, med ett öga, och spanar efter källan till knösandet brevid
honom. Efter att han konstaterat att det är hans tre minuter yngre
bror så somnar han om.

Mamman dricker kaffe från gårdagens termos, tittar på tallen utanför fönstret
och knappar på tangenterna. Pappan får välförtjänt sömn på övervåningen.
Jag skäms nästan för min lycka. Det enda jag saknar är lille, glade Rolf och
hans upptåg men han har fått flytta till Gud-matte och Gud-husse där han får
all kärlek han kan suga i sig och lite till. Han saknas enormt men jag vet att han
ger dem så mycket glädje och hur kan jag rycka bort den lyckan när jag själv
fått allt jag drömt om?? Jag fäller en tår av saknad me vet ju att han och våra
vänner har det bra. Kärleken till vännerna trumfar kärleken till vovven, annars
skulle jag aldrig klarat att ge upp honom.

Nu piper torktumlaren och mamman gläds åt att vika varma, doftande bebiskläder
i en soldränkt tvättstuga och skattar sig lycklig. Insuper stunden.


Anonym

Ni är så underbara att det finns nästan inte!

Man måste nypa sig i armen för att kolla ifall John Blund lagt en rophie i mellanmjölken...

Love you guys!



M&M&R



URL:


Smsa Låna

Intressant sida! Det märks att du gillar att skriva!



URL: http://smsalåna.nu





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?