Tvillingmage vecka 20

Förlåt mitt sporadiska bloggande. Det händer så lite i mitt liv just nu
och jag mår så pass dåligt att jag vissa dagar inte orkar. Dels har jag kvar
många krämpor i.o.m. graviditeten och dels har jag börjat ansättas av
ångest. Hur blir resten av graviditeten om första halvan ska vara såhär??
Hur påverkas mina små bebbar av all medicin jag stoppar i mig??

Tankarna mal och jag orkar inte riktigt bära ångesten utan den spiller över
och förpestar även de bra dagarna. Min kurator försöker säga att min reaktion
kanske inte är så konstig. Efter två år av IVF-behandlingar och sorger så blir
jag gravid och så reagerar min kropp såhär dumt!! Kanske är att reagera med
ångest inte så långsökt trotts allt... :)

Men det gnager och grämer mig att jag inte riktigt kan glädjas som jag "borde" efter alla dessa strapatser. Men jag jobbar på problemet och har precis anmält mig till en Mindfullness-kurs!
Jag lämnar er för denna gång med en bild på min gigantiska mage! Varje morgon tycker jag att den växt lite till över natten.





mormor

HÄRLIG mage, visst får jag dela gädjen med dej? Du har glimten i ögat och ser bättre ut.

Om mormor kan göra nåt för dej så hör av dej.Jag tillhör ju ledighetskommiten. KRAM......



URL:


Visselpaj

Jag tycker inte du ska känna någon plikt att vara lycklig för att du äntligen blivit gravid. Ibland mår man dåligt helt enkelt och då får man tillåta sig själv att göra det. Hoppas andra halvan av graviditeten går bättre. =)



URL: http://visselpaj.se


Julia

Tack till er som skriver uppmuntrande. Det är skönt att läsa att alla inte tycker att man "måste" vara glad. Vad gjorde jag utan mina läsare?!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?