På väg

Godmorgon på er. Då sitter jag här igen. Med frost-rosor på fönstren och en kopp
java i näven. Vanligtvis skrivs fredagshyllningarna från jobbet, innan alla kolleger
dykt upp. Denna dag har inte jag dykt upp. Jag sitter hemma och försöker lyssna
till min kropp... Det är ganska tråkigt kan jag meddela. Jag får lust att ge min kropp
ett tjyvnyp som straff för att den sviker mig. Min kropp är en svikare, en förädare.
Om man inte kan lita på sin egen kropp, vem kan man då lita på?

Men kanske är det så att det är JAG som svikit min kropp...
Inte lyssnat trots att den skrikit ut sitt tillstånd. Stressat fram i livet utan hänsyn till den som är mig närmast. Varit en "duktig tjej" med allt vad det innebär. I helgen lovar jag att lyssna på signalerna.

I kväll åker vi. Först till svärföräldrarna för att utfodras, byta bil och sova. Imorgon kl. 04.00 bär det av till Uppsala.

Det är Fredag och vi är på väg.


NIna Ruthström - bloggar fårn spinnsidan

Ville bara önska dej en förträfflig helg min fina fina bloggsjälvfrände.



Men du, inte nypa kroppen väl. Stryka medhårs. Uppmuntra. Du kan ändå inte bli av med den så lika bra att hålla sams. Se över dess dåliga egenskaper. Den bär dej genom livet. Gör att du kan njuta av ditt kaffe, baka dina kakor och krama din man.

Men jag fattar ju vad du menar. Klart man får bli less. Men som jag säger till Ville, "ingen får slåss nyoas eller bitas. Å då gäller det även dej Julia ;-)



Kram



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?