Ingemansland...

Hej på er alla! Nu är jag tillbaka bland de levande. Att plocka mina ägg blev mer spännande än vi trodde. Gamla IVF-rävar som vi är. Dels hade jag mycket ont (men fick mycket morfin, så jag klagade inte mycket) och dels blodade jag ner säng och särk. När sköterskan skulle plocka nålen började jag blöda från armen och blodade ner allt i min väg innan maken upptäckte missödet. Det blev högläge och tryckförband.

Allt detta bleknar dock i jämförelse med den hjälteinsatts som min vän Alex utförde på Fredag kväll. Hon födde världen vackraste lilla barn under dramatiska former. HON är en hjältinna och numera oxå mamma till en liten dotter. Jag är DJUPT imponerad! Hjärtat sväller i bröstkorgen när jag tänker på hennes smärta och kämpaglöd! Stort grattis!

Själv lyckades jag producera 15 fina ägg idag. Nu ligger jag och vilar bort morfin-ångorna på hotellet. Femton ägg är tydligen sjukt bra. Mitt i all förtvivlan kan jag skönja en skugga av hopp. Det glider liksom undan när jag försöker ta tag i det, men det finns där. Annledningen till den lilla skuggan hittade jag i väntrummet i morse. De har en gästbok där paren fått skriva små hälsningar. Många skriver om ett, två eller fem ägg. En del får inga... Någonstans där slog det mig att vi ändå är rätt bortskämda med många kvalitets-ägg. Vi får alltid många. Tänk att genomlida dessa behandlingar och inte få ut ett enda litet embryo. Det vi inte varit bortskämda med är tur. Vissa lyckas på första försöket medan andra får kämpa på. Det är det som är det vidriga med statistik. Chansen blir varken större eller mindre för varje försök. Den är exakt lika stor varje gång. Det är därför de närmaste veckorna är så plågsamma, det finns ingen vila för tanken. Man kan varken hoppas eller ge upp. Man står i ingemansland utan kompass eller karta. Man kan bara streta på och hoppas... men aldrig vila.

Nu ska jag sussa vidare.


Alex

Julia, det krävs en hjältinna för att känna igen en annan. Jag sänder all den styrka jag kan till dig, till er. Håll fast vid skuggan av hopp med näbbar och klor. Och som vanligt, orkar inte du så är vi många andra som hjälper er att hålla taget. Hårt. Styrka finns, som bekant, inom oss i så stora mått som situationen kräver. Kärlek!



URL:


Jenny Andersson,

önskar er lycka till



URL:


Jenny Andersson,

önskar er lycka till



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Önskar hoppas håller tummar och önskar och hoppas ännu mera.

Du är en hjältinna du med.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Sofie

Efter att ha läst detta inlägg fylldes jag av tro och hopp! Och det glädjer mig att läsa att hoppet även finns hos Dig! Julia, jag har sagt det förrut och jag säger det igen: Ni är så otroligt starka, och jag ser verkligen upp till er styrka! Jag ber, önskar, tror och hoppas att Ni två har turen med Er denna gång! Skickar många Kärleksfulla Kramar till Er båda! Saknar Er, Mina älskade Vänner!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Sofie

Efter att ha läst detta inlägg fylldes jag av tro och hopp! Och det glädjer mig att läsa att hoppet även finns hos Dig! Julia, jag har sagt det förrut och jag säger det igen: Ni är så otroligt starka, och jag ser verkligen upp till er styrka! Jag ber, önskar, tror och hoppas att Ni två har turen med Er denna gång! Skickar många Kärleksfulla Kramar till Er båda! Saknar Er, Mina älskade Vänner!

(om det blev 2 lika inlägg från mig, så kan du radera en av dem....)



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Matilda

All energi, styrka och kärlek jag har går till er. I tankarna. Ni är så starka, fantastiska och duktiga. Jag hoppas med er! Massa varma, kärleksfulla kramar till er!



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?