Förbannad statistik

Jaha! Då har man kämpat och gråtit sig igenom IVF-behandlingar som lovat oss
42-47% chans att bli gravida. Så lyckas vi, Yipie, och så visar det sig att 25% får
missfall innan v.12!! Ibland förbannar jag min egen förmåga att googla och leta
fakta och statistik! Man kan alltid hitta statistik som stödjer deppiga tankar.

Nåväääl... jag tröstar mig med att brösten ömmar, magen protesterar och näsan
anar dofter jag aldrig drömt om. Att hälla upp hundmat är inte att rekomendera nu...
Har jag påpekat att jag är sömnig och kissnödig??
Är inte världens roligaste bloggare just nu, jag vet :)

Natti natti!


Bobsi

Hej!

Fick reda på din blogg av en vän då jag liksom du måste gå igenom en behandling för att bli gravid :(. Och det första jag ser är att du lyckats!! GRATTIS!! Håller tummarna att den lilla krabaten håller sig kvar!! :) Är det första försöket eller har ni testat många?



Själv har jag precis börjat en tung hormonbehandling och lever just nu i klimakteriet. Ska snart börja med sprutor och därefter hoppas på en befruktning...om nån av spermierna är friska vill säga. Hoppas



Kommer garanterat tillbaka till din blogg och läser mera. Alltid intressant att se hur andra har kommit igenom behandlingen och se vad man har att vänta. Det värsta är ju det stora hoppet...som kommer komma tillbaka som en atombomb om det inte lyckas.... Men klart vi klarar detta! Lycka till!! :D



URL:


Julia

Bobsi: Klart att ni kommer att lyckas. Frågan är ju bara hur lång tid det tar och på vilket sätt. Jag har genomgått fem IVF-behandlingar och satt in totalt sex embryon under de senaste 1,5 åren. Det är det som är så djävligt med statistik i denna fråga. Man har samma chans varje gång man får ett embryo tillbaka. Chansen ökar inte ju fler försök man gör den är lika stor som på första försöket...



Atombomben med hopp som du skrev om är förödande. Den har brisserat i mitt liv flera gånger och eftersom jag bara är i 6:e veckan så har jag beredskap för att slungas tillbaka.



Jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig eller skriva något som förändrar din situation men jag vet av egen erfarenhet att man slungas mellan hopp och förtvivlan oavsett vad välmenande personer säger. Jag håller tummarna för många ägg, många befruktade och fina embryon. Kanske är just du en av dem som lyckas på första försöket :)

Kram! / Julia



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Bobsi

Hejsan!

Det var många behandlingar!! Gillar inte statistik heller, alltför dåliga odds för det. Men i allra allra värsta fall går det att adoptera. Har ni funderat på det? Tar ju sjukt lång tid och en tung process det med, men vi har iallafall sagt att vi har det som en sista utväg. Då finns det iallafall nånting att gå till om inte allt annat funkar.



Inte för att vara elak, men jag hoppas du fortsätter ditt illamående (=graviditet). Ska hålla tummarna hårt dessa veckor! :)

Kramar



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?