Skogens vidunder...

Ni som hängt med vet att jag varit i vår svenska höst-skog i helgen....
De som känner mig vet oxå vad jag tycker om djävulens avkomma Ormen!
Det är en underdrift att säga att jag avskyr dem... det beskriver liksom inte kännslan fullständigt. Hat, förakt och total djävla skräck är bättre ord. Med all respekt för ekosystemet - helt allvarligt - vad tillför mina kalla, slemmiga,väsande fiender?? Skulle världen sakna dessa slingrande vidunder??

I think not!!

Men men, kom till saken tänker ni!!
Nej nej, säger jag! Låt mig fördjupa mig i ämnet orm-hat...(skräck) för jag skulle hellre tugga folie till ljudet av naglar mot svarta tavlan än smeka en snok.
Även om den är aldrig så ofarlig. Inte om inte "smekning" är en metafor för hugga med yxa!
Jag äter hellre spindlar till middag en vecka och är ständigt kissnödig än kramas med en förvuxen mask med satanisk tunga!! Om "krama" är en omskrivning för köra över med bilen så kanske, men tumregeln är att de ska dö!

Hur som helst så strosade (brakade) jag och maken runt i förhoppningen att hitta våra blå vänner till våfflorna....När det plötsligt prasslar till i busken brevid.
Undertecknad tjöt som en galen hyena och tog ett pantersprång (stukade nästan foten) upp på en stor sten där jag stannade. Min make, som förmodligen blivit lomhörd, blev aningen förvirrad innan han förstod vad som stod på. Då pallrade han sig dit för att undersöka vad som sänt hans ljuvliga hustru in i en psykos...
Han konstaterade fnissande att det rörde sig om en lite groda som han glatt tog upp för att visa upp för frugan. Jag stod kvar på stenen, övertygad om att det var en listigt maskerad orm och stirrade skeptiskt på "froggy". Utan att ha blivit pussad fick han bära bort den och vår lilla slemmiga vän tackade honom för skjutsen med att kissa en halv liter i hans hand.

Trött av dagens förskräckelser gav vi upp plockandet och styrde kosan mot kaffekoppen på altanen.
Har inga planer på att ge upp min taktik vid eventuella ormattacker (som innebär illtjut och pantersprång) utan klappar mig själv på axeln och grattulerar mig själv för rådigt uppförande.
Alla orm-fobiker är välkomna på kurs hos mig där vi lär oss grundläggande röstträning för framtida illvrål och strechar för eventuella pantersprång - jag är norra europas expert på att reagera utan proportion!

Kärlek och harmoni.... but kill all snakes!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?