Ljuvliga Juligheter By Julia

Julia´s Ljuvliga Juligheter är tillbaka med dunder och brak!!
Ibland undrar jag om beslutet att fortsätta blogga springer ur det 
faktum att julen är på antågande och kategorin "Julias Juligheter"
lockade pysselfingrarna. Well, håll i er! 
 
Vanligtvis sparkas mina julförberedelser igång under Augusti månad då julklappar och scheman börjar undersökas... Vem ska fira vars, hur ska timmarna fördelas under årets mest älskade högtid? Jag brukar sätta igång samtalet för då behöver min organiserande del av hjärnan få börja planera. Vid den tiden händer det sig också att julklappar iköps och det betyder (tyvärr) för vissa av er att era önskelistor är värdelösa för vi har redan handlat (Sorry in advance!). 
Julen sparkas igång när alla julmagasin kommer och man konkret kan planera alla inköp från julklappar till vad årets pyntbudget (200kr) ska användas till. Vad behövs och vad gick sönder förra året? Vissa år spenderas budgeten till att ersätta klassiker som kastat in handduken medan andra år går budgeten till något galet, KITCHIGT pynt. Det beror på läget.
Ett par veckor innan advent brukar jag börja fysiskt göra saker, koka godis, pynta osv. (Förrutom julklapparna de inköps när jag springer på något eller mot slutet när jag MÅSTE hitta något och köper första bästa. Båda har hänt!) Då, när pyntet åkt upp känner jag att julen börjar men de flesta håller nog på att Julen börjar i advent och ingen annan gång! Själv anser jag att det är när huset doftar saffran och/eller citrus, kanel, hyacint eller granbarr och när hundra el-ljus sprider sitt varma, gula, miljö-ovänliga sken. Det senare jobbar jag på att byta ut mot en miljövänlig julkänslo-framkallare om det går,
Nu känner jag julen närma sig!
I Lördags åkte jag på skattjakt (även kallad loppis-runda) och fann flera retro, kitchiga, julsaker. Julstjärnan är favoriten som för endast 40kr (plus byte av elkontakt hemma) kom att pryda sin plats i köksfönstret. Vårt Nygamla retro-köks vackraste prydnad.
Återkommer med mer julpynt och bilder för i år har jag tagit i en aning :)
Piece out!
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?