Snask-ivrare, den ultimata listan!

Ska vi snacka snask?? Som eder älskade och dedikerade snask-vetare kämpar jag på i ur och skur. Varken illamående eller mättnad skola stå i vägen för mig när det kommer till snask. Jag är dock rätt petig eftersom min värk ofta framkallar illamående. Därför är det bara vissa saker som fungerar. Snask-periodare har jag alltid varit (dvs att jag snöar in på specifikt snask i långa perioder). Kanske minns ni Gott&Blandat-perioden, eller Polly Rocks-perioden... eller jellybean-perioden? Inte nåväl även ni som missat denna viktiga information vet nu min relation till snask. Ofta har jag en sort som jag är besatt av och så några sorter som alltid fungerar men aldrig når besatthetens höjder. Dessa sorter kan vara både ätbara eller drickbara. Eftersom jag vet att mina snask-vanor genererar lika mycket intresse som melodifestivalen eller Fotboll VM tänker jag nu förära er med en lista på favoriter i olika kategorier.
 
Drickbart:

- Loka Crush (helst päron) Frisk,fräch, fruktig och inte allt för söt!
- Dr Pepper, amerikansk favorit. Älskar allt med körsbär. Godast är Dr Pepper Cherry med extra körsbär!
- Lättdryck Blåbär/lime, var besatt under graviditeten och det sitter i än...
- Pommac, känns lite lyxigt "champagnigt" trots att det bara är läsk
- Victoria Bitter, god lager
- Corona med Lime, SOMMAR!
- Old Fashion, god fördrink med Bourbon, angostura bitter och apelsin
- IsLatte med tre shots espresso
- Chai Latte
-Min hemmagjorda hallonsaft, förklaring onödig!
(Har jag glömt något, kommenter med era förslag så kan jag antingen såga dem eller komplettera i ett annat inlägg.)
 
Godis:

- Bananaskis, min besatthet just nu. Barnsligt men barnsligt GOTT.
- Sega råttor eller gelegrodor,gimme gimme gimme mer konserveringsmedel!
- Sport Lunch, allt det goda hos kexchokladen men med mer choklad, godare och gladare :)
- Mango,(jag vet jag vet, nyttighetsministern har uttalat sig.)
- Alla karameller med körsbärsmak (because they are awsome!)
- JellyBeans, helst orginalet, (ätes så att lika många av varje färg finnes och därefter en av varje medsols).
- Juleskum, varför? DÄRFÖR. Punkt.
- Kolor. Lagom mjuka,sega och i olika smaker.
- Mjölkchoklad blandat med saltlakrits, himmelsk blandning.
- Lakrits- och hallonbåtar = änglamat!
 
Bakverk, efterrätter och glassar:

- GB Sandwitch, ordentligt tinade och minst två stycken.
- Budapeststubbe. Nöt- och chokladmarräng med grädde och frukt i form av rulltårta.
(Mitt förstahandsval på konditori.)
- Prinsesstårta.
- Ben&Jerrys "Cherry Garcia", det mesta med körsbärssmak hamnar på min lista
- Ben&Jerrys "Chunky Monkey" bananglass med små chokladbananer och valnötter i. Apgott ;)
- Cremé Brullé, slår det mesta efter en god måltid.
- Choklasmousse. Choklad och grädde i lättsamt format.
- Pitebullen, en sockerkaka i långpanna med knaprigt strössel. Smakar barndom.
- Hemmagjorda semlor. Grädde är något av ett tema i denna lista.
- Lussekatten, den luftiga, släta varianten. Hårda harlortar går fetbort!.
- Amerikanska pancakes, med lönnsirap. Miljontals jenkare har ofta fel men inte i det här fallet.
- Croissanter, med choklad, utan, med nutella, utan, till kaffe, till middag eller som nattamat ;)
 
Salta snacks:

- Popcorn med rejält med curry på (dont judge, det r er det är fel på!)
- Popcorn med curry på som dippas i dill-och gräslöks dipp (sjuk i huvudet? Jag?...Den som sa det han var det.
- Brieost i olika former.
- Pepparsalami.
- Flaming hot cheese doodles crunchy, en titt på dryckeslistan rekomenderas.
- Ostbågar (because you´re worth it.)
- Grillad hallomi, godare än köttet på grillen.
-Oliver. Fasta, stora och gröna... i en dry martini - gudarnas combo med snacks OCH dryck.
- Salt-och vinäger chips, underskattad delikatess.
- Ljusugnsbröd med ost på, in i micron och brassa till oigenkännlighet.
- Bacon. Knaperstekt. Varning för sladdrighet, gå ej i närheten av sladdriga bacon.
- Nachos med smälost-dipp, gräddfil och salsa, serveras med morotsstavar och selleristavar
 
Vad älskar ni för snask? Vad tycker ni om min lista? Hur ser ni på popcorn kryddade med curry?
Nyttighetsivrare göre sig icke besvär. Jag säger inte att man ska sätta i sig allt samtidigt (eller?). Detta är ett tryggt rum för snask-ivrare. Fire away!!


Jossan

Jag säger bara popcorn med grillkrydda! :)

Svar: Mums!!
aliaslillamy



URL:


Bobbo

Alltså inga Mazariner...?
I övrigt en ganska uttömmande lista skulle jag nog säga ;)

Svar: Mazariner och jag har ett motsägelsefullt förhållande men på en uttömmande lista torde de kvala in utan problem. Puss på dig bror <3
aliaslillamy



URL:


Sanna

Det var ju väldigt mycket gott, och jag håller med dig om det väldigt mycket på de tre översta kategorierna. Jag har också vissa favoriter jag äter massor av i perioder, och annat som är stående favoriter. Jag skulle nog lägga till trocadero, mandelkubbar, punchrullar, Fazers tutti-frutti godis, Cloettas center-rulle och Pringles sourcream and onion-chips.

Svar: jösses! Här var det mycket gott! Hur kan en människa missa så mkt gott på en lista som utger sig för att vara ultimat. Måste genast köpa mandelkubb, trocadero och pringles!! Vilken njutning! Underbara tips!!!!!!! <3
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?