Omtanke, färg och form bär mig denna födelsedag!

Hurra! Vilken härlig morgon jag haft! Jag tror jag har världens finaste familj!
Subjektivt, jag vet, men jag måste få skrika ut det från taken!
Barnen smög iväg (och med det menar jag: krälade över mig) sedan kom de upp för trappen med nybakade croissanter (man köper smördegen färdig och smackar in dem i ugnen med nutella i),
flera paket och totalt slaktade "Ja må hon leva" på ett sätt som bara mina killar kan slakta en sång. En vuxen mans röst, två pipiga 4-års röster och en total blandning av tonarter och strofer.
 
Sedan pillrade vi iväg ungarna till föris och maken åkte på jobb. Hemma fanns jag, en kopp kaffe och överblivna bakverk. Jag tittar på tv, snusar och telefonen piper av grattis-rop från omgivningen.
I mitt vuxna liv har jag aldrig kännt mig så firad, någonsin. Min födelsedag har inte kännts så här fnissigt härlig som den känns just nu. Vad är det som är så speciellt med idag, denna födelsedag?
Jag vet inte om det är ungarnas pipiga "grattis mamma, du är en kissema-mamma (kissekatt) idag och jag är kissema-otto/vilgot" eller makens genomtänkta presenter eller den lugna morgonen med alla glada grattishälsningar... Det känns, för första gången sedan barndomen, riktigt roligt att bli äldre.
Jag vet att jag låter materialistisk när jag pratar om presenterna men ni måste förstå att jag inte har någon inkomst och som familj vänder vi på varje krona. Därför känner jag mig så speciell när familjen (maken/barnen) lägger slantar på presenter. Färgglada presenter och roliga presenter. 
Låt mig visa ett par saker som jag fått för jag är barnsligt glad. Precis lika glad som jag var som barn när jag fick de röda tretorn stövlarna (som jag använder än idag)!
 
Efva Attlings fina fjärilssmycke 
 
Sommar hatt grande - underbar och praktisk om det regnar. Alla ryms
under min hatt!!
 
Somrig, pastelli vattentank som jag ska ha som safttank och låta den stå ute på altanen
full med äppelsaft så att barnen kan ta själva!!
 
Jag ska försöka att inte bara spamma er med lull-lull och rosa fluff men just nu måste jag. Jag måste tänka bort de värkande benen, de instabila fotlederna och det sprängande huvudet. Jag vill fokusera på de små ytliga sakerna som får mig att fnissa. Jag vill gräva och hitta allt som kan få mig att känna kreativ glädje så att jag kan börja vara kreativ. Jag vill glädjas åt färger, former och solsken!
I eftermiddag tar jag elopeden och hämtar ungarna. De får åka med på elopeden och vi styr mot en lekpark de spanat in. Efter det kommer min pappa och lill-syrra med middag och på lördag bjuder min mormor mig och barnen på cirkus. Ännu något att glädjas åt. Jag har levt i sådan kris hela början på detta år så jag tänker haka på när bra saker händer mig och när andras omtanke bär mig och inspirerar mig! Puss!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?