Mörka hemligheter

Jag vill skriva något allvarligt och ledsamt om sjuka barn och känslan att vara fånge i sitt hem MEN jag tänker göra motsatsen. För tillfället iaf. Jag ligger i sängen och vilar och funderar på vad jag kan roa mig med medan musklerna skärper sig. Jag tänkte dela en hemlighet så mörk att jag rodnar när jag sätter ord på den. Jag vill vara tydlig med att jag INTE försvarar mitt beteende och att det finns aktiviteter som kunde vara uppbyggligare men det skiter jag i. 
 
Jag har en väldit tydlig och förfinad Tv-tittarsmak. Jag ser många tv-serier men få faller mig på läppen. Favoriter som "Sherlock", "Dr Who" och "Supernatural" visar vilken smak jag har. MEN dagar när jag behöver lättsam uppmuntran tittar jag ibland på något helt annat. Något som inte borde uppmuntra. Som handlar om att simma runt i andras elände och fnissa åt deras dåliga omdömme att fläka ut det inför miljontals tittare. När jag behöver lättsam uppmutran och ingen är här för att dömma mig tittar jag på...
 

(*Jag klarar knappt av att yppa det för jag kommer att bli dömd...!!!)
 

...Dr. Phil.
Jag tittar på stackars jenkare som har allsköns perversa problem och en självgod mustach-nisse som ska lösa dem. Ibland har han en poäng eller t.o.m. kloka åsikter men när det kommer till genus, tex, så har han tankar åt rätt håll men ack så många egna privilegier som har behöver checka. Vit, medelålders, heterosexuell, amerikansk cis-man... Med mustach! Ändå återkommer jag till honom gång på gång och gläds åt att han mejjar ned diverse självgoda galningar. JAG UNDERHÅLLS enormt... och skäms. Herregud visst har jag bättre smak? Jag smusslar och myglar för jag kan inte, verkligen inte, stå för det. Jag är öppen för attack, gör ert bästa!
 
Inte nog med att jag gillar Mr mustach-nisse och hans floskler, jag tittar också på andra amerikanska program som är tvivelaktiga. "To catch a predator". HUR kan det vara underhållning? Ändå underhålls jag extremt. I detta program går man online i tonårings skepnad och sexchattar med män. (I USA är det på måna håll olagligt för män att sex-chatta med med underåriga med intentionen att träffas och ha sex. Det är också ett brott att skicka nakna bilder och det gör nästan alla män... skickar bilder på sin snopp till tonåringar.) Tillslut gör lockbetet upp om en date med mannen i fråga som tror att han chattar med en tolvåring och tillslut dyker han upp. När han dyker upp i hopp om att träffa en tonåring som är ensam hemma konfronteras han av en programledare och nekar naturligtvis varpå han konfronteras med chat-loggen och allt han skrivit samt bilderna han skickat. Han får då veta att allt filmats och att bevisen kommer att hamna hos polisen. Ofta får han också en chans att berätta hur han tänkte och en del gör det medan andra springer för sitt liv. Oavsett om de springer eller släntrar ut ur huset så tacklas de omdelbart av ett antal poliser med dragna vapen och arresteras. Allt filmas. Deras liv är förstört och ändå är det kittlande underbart att se dessa män (dessa gifta, respekterade småbarnsfäder) skämmas, försöka bortförklara och sedan springa för sitt liv för att sedan brutalt tas in till förhör. Något i mig jublar och tänker att världen är bättre. Det kanske inte är konstigt men det känns nästan perverst att njuta så av så snaskig tv... Jag tycker absolut inte synd om männen (som dykt upp för att ligga med en trettonåring) men jag tycker inte att det är särskillt sunt att underhållas av deras undergång.
 
Nu behöver jag tips! Inte på respektabla tv-program om kultur, politik eller natur, nej. Jag behöver tips på fler tvivelaktiga program som jag kan njuta av medan sjukdom härjar i mitt hem. Vilka sorts program njuter ni av i hemlighet? Är det bara jag som har ett mörkt, hemligt tv-begär eller finns det fler och isåfall VAD tittar ni på och VARFÖR?? Släpp tyglarna och berätta och tipsa! Jag vill veta: om ni ska unna er tv-skräpmat och inte tv-grönsaker, vad unnar ni er då?? och låt oss komma överens om att inte dömma varandra va!? Och ja, Topmodel räknas ;)


Anonym

The Bachelor :-)

Svar: Åh, en gammal goding! Går det fortfarande? Dum fråga, uppenbarligen. Det är något med att få en sneakpeak in i multidejtandet som får mig att fastna. Alla dessa vackra människor som bara vill ha kärlek... I understand!
aliaslillamy



URL:


Lena

Jag brukar njuta av Lyxfällan. Nog för att jag kan göra dumma köp men så dumma gör jag i alla fall inte. Känner mig plötsligt riktigt präktig. Kram Lena

Svar: I hear you! Att få en själv att känna sig ordentig och ansvarstagande är det som lyxfällan gör bäst. Borde säljas på burk. Kram!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?