Min skamliga kärleksaffär

Allvarlig existensiell fundering eller i-landsproblem de luxe. Jag lutar åt det senare men kan inte låta bli att fundera på det här med Polly. Godiset alltså. Dess existens hade så när gått mig förbi när jag upptäckte Polly Rocks och framförallt: Jean Banan-Polly!!! Belive me, det sista jag vill är att bidra till den mannens rikedom (eller kanske inte det sista men det finns på 10-i-topp-listan under "Rösta på SD", "Hyvla av min egen näsa med en osthyvel" och "erkänna att jag gillar B-aktion") men dessa godingar inköptes till barnens kalas. När jag mitt i barn-kalas-larmet desperat letade efter en näringskälla med snabba kolhydrater öppnade jag påsen och det var början på en hemlig, skamlig kärleksaffär mellan mig och dessa färgglada godisar. Men nu till den existensiella frågan av stora proportioner: Pyttsar de i lika många av varje färg i påsarna?? Som den självutnämde snask-experten jag är har jag undersökt och kan svara ett defenitivt "NEJ" på frågan. Råkar man då som jag vara smått tvångsmässig när det kommer till ätande av olikfärgade godisar (jag MÅSTE äta en av varje i samma tugga alternativt en i taget i en återkommande sekvens) så är man mer eller mindre "fucked" som they say i Amerikat. VARFÖR gör de så här mt mig. jag älskar karamellerna men denna, till synes slumpmässiga, blandning stör min sinnesro till den grad att jag alltså plågar er med ett självutlämnande inlägg om frågan. För visst faan har vi teknologin för att fördela ett jämnt antal godisar av tre färger i en pås-djävel??! Månlandningen må vara en bluff men vi lever ju inte på stenåldern för bövelen!! Kära Cloetta: vad besatte er att fördela smakerna på Pollysarna olika i påsarna?? Ni fuckar med min hjärna!!
 
Det må låta äckligt men bubbelgums-smak, banan-smak och popcorns-smak i en påse är en ljuv kombo och min senaste besatthet!!
 
Återkommer med ett viktigare och mer välskrivet inlägg framöver. Var bara tvungen att dryfta denna viktiga fråga med er. Vilket godis, snask, sötsaks-kombo gillar du i hemlighet??





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?