SPRÅK ÄR MAKT - TheMummy

The mummy kör mycket bil. P1 öppnar butiken 05.30 och jag hänger på låset. En måndag morgon i någon gång i oktober tror jag inte mina öron. Jag hör på nyheterna att boko haram i Nigeria har kidnappat 500 kristna skolflickor som duger att ha till ”fruar eller älskarinnor”!

Fruar eller älskarinnor! What! Unga män skar man halsen av och kvinnor med byxor sköt man i benen och lämnade för att dö, men vissa unga kvinnor ville man ha till fruar eller älskarinnor.

Får ni som jag bilder av tända ljus, negligeer och ett självklart samtycke när man nämner älskarinnor? Eller fruar, sådana som lever i mer eller mindre jämställd relation med en man i en familj. Jag undrar jag vad dom som skär halsen av en del och skjuter andra i benen skulle ha flickorna till. Föreligger en misstanke om att dom ska användas som slavar och blir våldtäktsoffer eller?

Vad tror ni?

Herregud!



Oxhen

Det är bara så vidrigt. Vidrigt var ordet.



URL: http://oxhen.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?