Maila Gudrun! - TheMummy

Tack alla ni snälla som kommenterat mig. Jag känner mig omfamnad och välkommen och fattar nu att jag så klart behövt, inte bara läsa er, utan också ha kontakt mer er!

 

Jag har uppfattat att flera feministbloggare känner sig trötta och kanske uppgivna. Det är ju begripligt i allra högsta grad. Det har runnit som en underström i hela mitt liv sedan det feministiska uppvaknandet i tonåren. Först smärtan och förvirringen, varför gör det så ont och hur hänger det ihop? Sedan medvetenhetens konstanta molvärk, att älska, arbeta och leva med insikten.

 

Besvikelserna när närstående män och kvinnor inte haft ens rygg. De egna inre motsägelserna, impulserna att söka bekräftelse som kvinnlig könsvarelse och att rasa mot sin egen svaghet. Den kognitiva dissonansen.

Att härda ut med överseende småleenden, grymma skämt och förminskande som en del av vardagen.

 

Kanske är det delvis något annat att bli trött i just bloggandet men jag gissar att det någonstans hör ihop.

 

Gör som jag, maila Gudrun.

 

När SVT sände sin dokumentär som ställde frågan om feminismen gått för långt och som samlade ihop alla varianter av mer eller mindre medvetna missförstånd, okunskap, dumhet och svek gick jag för en stund ner för räkning. Och, jag mailade Gudrun. Hon svarade. Samma dag. Under pågående valrörelse. Lugn. Saklig. Trygg. Hoppfull. Och, som jag uppfattade henne, glad!

 

Om hon orkar så orkar jag också. Jag menar, bara det att hon är ett levande exempel på att det är möjligt gör det möjligt. För mej. Kanske också för dej.

 

Jag menar nu inte att man ska fortsätta blogga om man behöver vila eller göra annat. Att blogga är inget självändamål så klart. Jag bara vet att ni betytt så oerhört mycket för mig. Att jag kunnat fylla på lite när jag läst och förstått att ni finns därute. Att ni lärt mig viktiga saker. Att jag inte är ensam.

 

Visst finns det kärlek i världen – jag älskar er!



Syster yster

Jag håller med! Gudrun är bäst! Har träffat henne o sett henne på mära håll moderers en debatt med klarhet, skärpa och fokus.



URL:


Calle

Tack! Nu blev jag peppad!

Jag har också märkt att många bloggande feminister (och jag själv) känner sig trötta och uppgivna. Kanske beror det på all kraft och mod som vi tillsammans bar feminismen på under valrörelserna, att luften lite gått ur oss.
När en känner att en går på knäna så behövs de som orkar hålla fanan högt tills en fått nya krafter att fortsätta kampen och det känns skönt att vi stöttar och peppar varandra.

Gudrun är en klippa. Jag hoppas att hon orkar länge till!

Svar: Jo det hoppas jag också! Idag har vi haft snowpride i Skeå. Vi var många! Ha det så gott. Kulit, kulit att du finns!
aliaslillamy



URL: http://hoscalle.wordpress.com/


Oxhen

Finaste Gudrun <3 Min lillasyster blev helt starstrucked när hon träffade Gudrun på ett homepart i våras (och jag i min tur blev sjukt avundsjuk på att hon fick träffa Gudrun ;))

Kram och all pepp&styrka tillbaka!

Svar: Min syster blev detsamma. Vi kanske ska bjuda hit henne! Vore såå roligt att ses, tänker på dej både nu och då men livet är så sjuuukt fullt. Kan du inte messa mej din maladress?
aliaslillamy



URL: http://oxhen.wordpress.com/


Oxhen

Ja jag skulle gärna messa men jag har nog tyvärr inte ditt nummer (jag har themummies tel.nr men inte ditt). Det går ju alltid att maila mig på [email protected] jag läser mailen typ every day :) Var ni också på Snowpride idag?

Svar: Hehe, här blir det förvirrande. Det var TheMummy som frågade om din mailadress (även om jag är sjukt peppad på att ses) :) Skulle vara kul om det blev av!! Såg dig i Megafonen och längtade efter att träffas! Jag (MyMamman), TheMummy, min syrra och barnen var på snowpride idag. Vi tittade efter er men såg er aldrig. Tänkte att det var bra odds att träffa på er där :) Synd att vi missade er men det var kul att det kom så många!! Kändes historiskt och både jag och TheMummy blev lite tårögda när vi såg uppslutningen. Nu har vi din mail så nu ska vi se till att d blir av! Kram!
aliaslillamy



URL: http://oxhen.wordpress.com/


Oxhen

Haha ja förvirringen blir total, fast det spelar ju egentligen ingen roll eftersom jag vill träffa er båda :) Det var superkul med uppslutningen idag, våra barn fick lite köldskador och behövde tinas upp när vi kom hem, men det va de värt tyckte vi allihopa <3



URL: http://oxhen.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?