uppdatering

En lite uppdatering bara. Jag mår bättre, något bättre. Men med ett lugnare inre kommer tröttheten. Hur klarade jag av att plugga 125% OCH vara hemma med barnen?? Den personen som tog det beslutet måste ha varit craaaaaaaazy! Ångest i den form som gjort mig sjukskriven nu är i en ny form som jag inte kan slåss ot med enbart mina gamla strategier. Därför tar det tid att bli bättre. Dessutom har jag ju utmattningssyndrom vilket jag vetat i flera år men jag har inte sett någon väg ut ur det utom tid, att barnen blir större och att sömnen blir bättre. Men det har inte blivit så. Istället har jag, den senaste tiden, inte kunnat nyttja den tid jag fått till mig själv eller mina studier. Den tiden har jag använt till att ha ångest. Ångest som gjort mig oförmögen att ens sitta ned än mindre läsa kurslitteratur och sömnen ska vi inte prata om. Kort sagt: Jag behövde ett break och nu har jag fått det. Inget långt men förhoppningsvis tillräckligt för att jag ska börja känna igen mig själv. Mitt i allt det här, som handlar om att titta innåt och jobba med sig själv, saknar jag inom vården perspektivet att vända blicken utåt. En analys av vad ett ojämlikt samhälle gör med människor som lever i det och den stress/sorg/frustration det föder att se men inte kunna förändra inom en överskådlig framtid... Det har sin plats likväl som stresstålighet, signalsubstanser i hjärnan och en utmattad kropp. Analysen behöver breddas. 
 
Men jag jobbar vidare!! Puss på er!


AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Sofia
AFA Försäkring



URL: http://www.afaforsakring.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?