I arla morgonstund

06.57 är klockan. Jag har sovit dryga 10 minuter i natt. Jag somnade men blev väckt av maken. Tydligen hade jag grävt in fingrarna i hans axel och tårna i hans vad medan jag mumlade ajajajaj. Nå det har sina skäl och jag tycker det var värt det. Min lillebror och hans flickvän var här på en tre-rätters middag och en massa snack. Fick chansen att uttrycka hur glad jag är att hon gör min bror glad vilket kändes viktigt. Min bror är 1 år och fem dagar yngre än jag och det gjorde min kväll att se honom kär, glad och trygg. Att kvinnan i fråga är smart, kul och lätt att prata med är ett plus och hennes skratt är medryckande. Att det blev sent var liksom bara såå värt det. Att få extra ont när det har en god anledning gör smärtan lättare att leva med.
 
Jag låg alltså vaken de få timmar jag hade till förfogande innan barnen skulle vakna och fick tid att uppdatera mig på mina favoritbloggar. Känna adrenalinet flöda när jag hittar ett extra bra inlägg eller kommentar. Hjärnan blixtrar till och jag vet att den processar och formulerar de nya intrycken till något jag kan applicera på mitt liv eller på mina tanke-experiment. Just nu känns hjärnan som en låda rosa fluff MEN den gör sitt jobb och snart finns nya saker att skriva om.
 
Jag gjorde något bra för min kropp under veckan som gått. En slags fredsförklaring och ett avstamp i mitt nya liv. Mitt hår är nu FULLT av turkosa slingor. Känns helrätt och jag känner mig stundtals som en My Little Ponny,  plussize och med djävligt mycket åsikter ;) Jag lovar er före och efter bilder tagna sittande i "Svarta Faran" - min rullstol. Igår gjorde jag slag i saken och ryckte åt mig en av barnens vattenflaskor (i brist på champagne) skvätte ned mitt nya vrålåk och trumpetade med myndig stämma: "Du döpes härmed till Svarta Faran, Gudrun, Glassfot. Tjäna mig väl!"
Jag glömde i upphetsningen att jag själv satt i den och blev således ganska blöt själv... 
 
Dagen då jag besökte frissan (i fem timmar, oh yes) så tog jag och min vän Alex en premiärsväng på stan i Svarta Faran. Jesus-fucking-christ vad jobbigt det var att för en stund ta på sig handikapp-glasögonen. Jag kan ju lyckligtvis ha dagar då jag slipper dem och de dagarna är fler än de med de glasögonen på MEN uppenbart är att vårt samhälle är sorgligt oanpassat för människor med olika handikapp. En nyttig läxa som jag ämnar använda och jag hoppas kunna bemöta handikappade på ett värdigare sätt än jag tidigare gjort. Förvånandsvärt många tilltalade min gående vän trots att jag var den som handlade och viftade med kortet...
 
Jag vill verkligen poängtera att jag har turen att kunna prioritera och välja många av de tillfällen som jag träder in i denna outforskade värld. Jag KAN gå, för det mesta - ibland är det dock inte det smartaste valet och ytterligare gånger måste jag rulla fram men jag rör mig mellan dessa världar och jag kan bara föreställa mig hur det är att leva i en värld som är föga anpassad efter mina fysiska, eller psykiska förmågor, hela tiden. Jag kan mitt i min egen kris känna tacksamhet för att min kropp fungerar i den utsträckning som den gör samt skämmas en aning för mitt gnäll. 
 
Nu behöver min hjärna formateras om under några timmars sömn. Vi får se när kroppen tillåter det.
 
 


Matilda

Bästa du! Du kommer rocka svarta faran som ingen annan kan! Jag kan stolt rulla runt dig på stan anytime! Vad kul att du gjort slingorna längtar efter att se!! (Jag fick nått liknande il och färgade håret rödoranget!) Kram

Svar: Jag såg ju din nya färg på facebook!! Underbar, precis som du! Jag är lyckligt lottad som har dig som svägerska. Skulle vilja ha en tjejkväll med dig och Marre ngn gång men också en träff med dig - vi har alltid så roligt tillsammans och borde hänga oftare för du är en fantastisk person. Glöm aldrig det!!
aliaslillamy



URL:


Marlene

Fantastiska du! Tack för en superhärlig kväll. Jag är glad över att få lära känna dig och din fina familj. Ser fram emot många fler kvällar och tillfällen att få umgås, skratta och prata om djupa och ytliga stuff ;) kramar i massor!

Svar: Gulle! Jag hade supertrevligt och du är väldigt lätt att tycka om. Men jag visste tidigt att du var en extraordinär kvinna - för att göra min bror så kär var det ett måste :) Klart att vi ska hänga mer/mycket i framtiden! Kanske en tjejkväll, du, jag och Matilda och några pavor vin?? Vore super-nice! Kram på dig!!
aliaslillamy



URL: http://marlenegarcia.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?