Olyckor och priset vi betalar

Oh, the pain. "Hur kan så många fysiska olyckor drabba en person" undrar ni kanske nu. Kanske drar MyMamman en liten vals för att tillskansa sig era sympatier? Hardly. Men frågan är berättigad och jag härleder allt till mina IVF-försök och den horribla graviditet som följde (LÄNK, LÄNK, LÄNK). Jag har berättat om detta i tre delar. Min kropp har helt enkelt aldrig hämtat sig och nu när jag är student på heltid och har barnen hemma på heltid finns heller inte den möjligheten. Jag har accepterat detta. Ibland kan jag få ångest och tänka att varje dag som min kropp lever i stress försenar tillfrisknandet från värken och alla krämpor som kommer av ett överbelastat imunförsvar. Men jag/vi har inte så mycket att välja på. Vi lever redan på existensminimum eftersom vi prioriterat att ha barnen hemma så länge som möjligt. Det beslutet har ett pris och vi betalar det.
 
MEN! Naturligtvis var hålet efter tanden infekterat och naturligtvis hade det spridit sig till käkbenet. Tandläkaren rensade bort allt var (Oerhört smärtsamt) och skickade hem mig med antibiotika. Han påpekade att jag inte kommer att vara smärtfri för än om två veckor om allt går som det ska. Det finns stor risk att infektionen tar fart igen och då måste rensningen göras om... Så u är maken hemma några dagar och jag äter smärtstillande, sover och grinar illa.
 
Nu ska jag läsa "Genusvetenskapliga litteraturanalyser".
Jag har verkligen valt rätt med denna kurs. Den är underbar och alla lärare och studenter är feminister.
Jag njuter!! Puss på er!


When Darkness Falls

Åh jag lider med dig! Jag är också en sån som hela tiden drabbas av fysiska problem. Jag är aldrig förkyld och får aldrig influensan, däremot har jag haft inflammerad gallblåsa som de blev tvungna att ta bort, har kroniskt problem med öronen osv osv. Men nu skulle jag ju inte prata om mig, ville bara säga att jag förstår dig och skickar massor med kärlek och kramar <3

Svar: Åh, vad skönt med en syster i fysisk olycka. Inte för att jag önskar dig det utan för att jag ibland tror att det "bara är jag". Jag har alltid varit stresstålig och högpresterande men min kropp har alltid betalat priset i någon mån, usch vad det är trist!! Hua, vad otäckt med gallblåsan!! Jag har gallstensanfall ibland och tror/vill dö så jag kan nog bara ana hur det skulle vara med inflamerad gallblåsa... Fy faan! Jag tycker att man gärna får referera till sig själv i kommentarer - jag tror det leder till mer förståelse och mindre ensamhet, iaf för mig! Tack för dina kramar and right back at you!!
aliaslillamy



URL: http://wdarknessfalls.wordpress.com/


themoneypenny

Men jag hoppas du har muntrat upp dig med ett par Sobea-shorts på rean? Det har jag.
http://www.sobea.se/rea/

:-)

Svar: Nej det hade jag inte men nu så!!!! Tack för tipset!! Hoppas du blir nöjd med dina!
aliaslillamy



URL: http://www.themoneypenny.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?