När?

Hepp!!
Gladare idag!
Öppnade tentan och insåg att detta är "min tenta".
Upplagd för ett VG bara genom sin utformning =)
Farmor är här och leker med barnen och jag ska ta
en tugga idéhistorisk tenta medans jag simultan-jobbar
på källkritiksseminariet. I am on fire! For now...
 
Är ni lika, sjukt, upprörda över de sex friade våldtäktsmännen?
Jag kan knappt andas när jag tänker på det. Hovrätten talar direkt till alla kvinnor när de säger till oss att vi inte har rätt till våra kroppar och att ett nej inte räcker. Att jag/vi inte är hjälplösa när sex män tar våra kläder, vår telefon och låser dörren. Då är vi bara "utsatta" inte hjälplösa och därav den friande dommen för sex förbrytare medan offret inte vågar gå ut när det är mörkt. Flickan i fråga är 15år.
Tingsrätten dömde för grov våldtäkt medan hovrätten friade för både våldtäkt och sexuellt ofredande trots att de medger att de tror flickan. Problemet blir bara att den gamla lagtexten de gick efter hade en snäv tolkning om vad hjälplös är... *Får svårt att andas*
 
NÄR ska vi äga rätten till våra kroppar? Åtminstone i den mån att de som våldtar oss inte kommer undan på en teknikalitet? När? Plötsligt förändras mitt stämningsläge från gladare till total uppgivenhet.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?