Lelle!

Med risk för att upprepa mig: Barnen är sjuka.
De har egentligen aldrig blivit friska men han gå ett par dagar på "Föris" förra veckan och få en dålig upplevelse eftersom vi inte fattat att de blivit sjuka igen. När vi pratar om föris hojtar de alltid:
"Lelle, lelle!" Vilket betyder ledsen och de vill inte höra talas om att gå dit. Vi försöker prata om att jag ska jobba och att de ska vara där ibland för att leka lite "och när ni lekt och ätit lunch, hämtar mamma er". Det köper de med misstänksamma miner.
 
Men denna veckas början har de varit hemma och idag hos doktorn fick vi veta att det kan bli tal om antibiotika om sänkan inte blir "bättre" samt att de INTE ska gå till "Föris" alls i veckan. Denna vecka då jag har källtextseminarium, val av uppsatsämne och två texter som ska lämnas in. Farmor är här men två jättesjuka barn kräver två vuxna. Så vår plan igår (min och farmors) var att jag skulle plugga på kvällen/natten då det är lugnt för att sedan ta en sovmorgon då ungarna är som lugnast. I teorin var det säkert smart men så hostade Otto så han spydde ned både sängen, sig själv och mamman som kom rusande. Sedan blev det att sanera, lugna och trösta samt undvika att bli allt för kladdig själv.
Som jag skriver detta kommer jag på att jag glömde duscha igår och luktar förmodligen spya...
Otto lyckades dessutom trycka in en tutte (napp) full av spya och gult snor i min munn innan jag han reagera. Tur att jag inte är kräsmagad.
 
Det ÄR stressigt att tänka på sitt pluggande när barnen kräver så mkt tid och ork (och maken är i Norge och hoppas på att kunna komma hem imorgon förutsatt att strejken på arlanda inte stoppar honom) MEN jag är bra på att köpa läget. När barnen är så här pass sjuka ger de mig inget val vilket är lite skönt. Jag kan bara plugga när de sover, om de sover, och resten står utom min kontroll. Jag kan inte trolla med knäna liksom.
 
Men nu sover de och jag ska skriva en text om källkritik!! Lämnar er med några bilder!
 

En glad stund hade vi när mamman tog fram sitt post-it-block och barnen kiknade av skratt
 
Första gången de målar med vattenfärg!
 
 
 


Hanna

Hoppas bebbsen kryar på sig fort som ögat och att du får tid att jobba på med skolarbete:)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?