Allmänt trams

Joo, jag ska ju som bekant på en liten mini-semester senare idag till min moster i Uppsala.
Jag har fruktansvärd ångest för att lämna mina barn som den senaste tiden varit mer än lovligt mammiga. Och det är inget jag skriver för att jag "borde" nu när jag åker bort. Jag har OERHÖRT svårt att lämna barnen och ångesten tar sig nästan panik-ångest proportioner. Men så har vi den andra sidan av myntet. Att jag LÄNGTAR efter min moster, att jag BEHÖVER detta desperat och att min kropp behöver vila från lyftande, kramande och snytande av näsor. Den gör så ont så ont. Så ont att den garanterat eldar på ångesten. Jag MÅSTE komma bort och njuta av en vuxen-helg innan jag går bananas. Innan min kropp försätter mig i ett kroniskt ångest-läge där det ena eldar på det andra.
 
Jag vill orka klä mig fint, orka ta ett glas vin och jag längtar ihjäl mig efter loppisar och vuxensamtal.
Måtte min kropp lugna sig när fokuset flyttar från snor, spya och feber till mys, mat och shopping!
Det ska bli så djävla underbart. Skulle bara behöva en åmgestdämpande tablett för att ta mig på planet.
 
Det är inte det att jag inte litar på maken som ensam förälder i veckan utan snarare en dödsångest för att jag nu vågar mig ut och är livrädd att något ska hända för att skilja oss åt.. När en har konstant värk och pga det äter och sover dåligt blir en så skör, så mottaglig för ångest. Denna helg ska bli början på en bättre period har jag tänkt.
 
Så till ångestkällan plugget. Alla påstår att jag klarar det galant och att om någon ska klara det så är det jag. och visst har jag klarat det den senaste tiden. Men att läsa in 150% på ett par timmar om dagen är tufft även för en studieteknik-nörd som jag. För det är just studieteknik som är nyckeln. Har alltid varit för mig. Skulle kunna hålla föredrag om studieteknik känns det som ibland. "Olika sätt att plugga lagom mycket" eller "Fem sätt att klara tentor med lite studietid" skulle de heta. Idag har jag lagt sista handen vid källtext-seminariet och kan andas ut för en kort stund. Nästa vecka är det igång igen!
 
Så från detta spretiga inlägg med en massa värdelöst vetande till slutklämmen:
HA EN UNDERBAR HELG ALLIHOPA! DET SKA JAG HA!


Regina

Hoppas ångesten lättar lite när du väl kommit iväg, så den inte förstör din mini-semester! Sov ordentligt, ät gott och umgås med din moster och ha en underbar helg!!
kram

Svar: Det gjorde jag verkligen!! Tack för kommentaren, jag lyckades njuta i fulla drag! Kram!
aliaslillamy



URL:


Sandra på Stökboet

Hurra för mini-semester och hoppas din underbara helg är i full gång nu :)

Svar: Hurraaaa! och ni är hemkomna oxå som fru och herr Stökboet! Verkar som ni hade det underbart! Hoppas ni tankat energi för hösten! Kram!
aliaslillamy



URL: http://stokboet.wordpress.com/


Hanna

Hoppas du får en AWESOME helg!

Svar: Tack gulle-vän! Det var underbart!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?