Småbarnsårens himmel och helvete

Vi gör samma misstag om och om igen. Tror att vi ska kunna ta en fika på stan utan att det ska förvandlas till ett slagfält där familjen cirkus spelar huvudrollen. Alla inblandade är svettiga, rödrosiga om kinderna, sura och kissnödiga. Samma visa helg efter helg. Vi låter dem få som de vill och löper amok eller vi sätter hårt mot hårt (dvs att en måste sitta på stjärten när en dricker festis och äter kaka) och då är vi dumma. Yeeees, well i dessa situationer har MyMamman fullt upp med att undertrycka lusten att vråla och likt en babian kasta mig över borden och rymma till närmaste toalett där jag vill låsa in mig tills hjärtat har lugnat sig och ungarna är fromma som lamm - vilket som kommer först, liksom.
 
He! Nåväl, kanske överdriver jag en smula men inte mycket. Ungarna har kommit på att de kan säga "dumma" och veva med armarna för att om möjligt ge päronen en snyting. Om de lyckas blir de genast skamsna och trycker in en tutte i munnen på en och mjukar kinderna medan de gör små medlidande ljud. De må vara oförmögna att stoppa sina affekter men reparera skadan gör de med bravur.
Och mitt i vansinnet kommer jag faktiskt ihåg, åtminstone ibland, att just detta är vad jag längtat efter hela mitt liv! Småbarnsåren har, so far, varit enda enda kavalkad av minnen och uppfylda drömmar även om vissa bitar tröttar ut själen betyyyyydligt mer än andra.
 
Sedan vi kom hem och lagt barnen för en liten tupplur satt vi i soffan och tittade igenom min tenta (som nu är klar att skickas in med god tidsmarginal) och pussades lite extra. Det behövdes då vi hamnade i gräl i natt, när ungarna ylade, om vilket sätt som tröstade bäst. På tal om natt: VÅR SÄNG HAR KOMMIT!!
Jag ämnar sussa som en gris i natt! Trevlig helg på er!!


Regina

Alltså, jag älskar ditt sätt att beskriva kaoset. Kärleksfull frustration :)
Vad skönt med nya sängarna! Vi bytte bäddmadrass för ett tag sen och plötsligt vaknade jag utan ont i svanken, helt otroligt
Kram

Svar: Ja, jisses vilken skilnad det är med en säng som inte är tredje generationens arv... Sover som en gris!! Kul att meningen med dessa "gnäll"-inlägg går fram, för det är verkligen som du beskriver det: En salig blandning av salig lycka och vansinnig frustration. Helt plötsligt lever en det liv som jag bara sett andra leva och sett på med både medlidande och avundssjuka... Allt är dubbelt i min värld =)Kram på dig!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?