Min hjärna känns som ett russin

Korta inlägg mellan plugg-perioder! Har cyklat till affären idag och det tilltaget gav mig tillräckligt med syre för att orka en lång stund av kulturhistoria. det låter jättekul - i know, men jag har bara två högtravande böcker varpå tentan ska besvaras uifrån och noll föreläsningar. Då blir kulturhistoria lite korvstoppning och därmed tråkigt. En enda lista av framstående GUBBAR. Som vanligt har man ingen koll på vad tjejerna sysslade med i historien...
 
Men jag har i alla fall handlat och passade på att skaffa mig ett par dosor snus samt en hemlig godis-gömma. Bara att den finns gör mig glad och får mig att plugga hårdare. jag smusslade in påsen i huset som en jävla ninja och gömde den omsorgsfullt. Barnen har noll koll på godis men jag tar inga risker:
DEN ÄR MIN!! dessutom finns det lite "godis-shaming" bland de ingifta släktingar som nu hjälper med barnen och jag orkar inte känna fördömandet (förmodligen inbillat) i deras uttryck. Istället gömmer och smusslar jag som en riktig mäster-gömmare-i-stövlar. Om någon frågar vad jag har i munnen svarar jag automatiskt: "MOROT!" och tuggar vidare. Jag gömde mitt snusande för dem i flera år men den katten är ute ur säcken =) De har den goda tonen att inte påpeka min äckliga vana.
 
SÅ, nu är det dags för matlagning och dagens val är något av en favorit:
Strimlad lövbiff, stekt med lite fond och peppar med stekt svamp och en fetaostsallad med nötter.
det låter kanske nytänkande men det är en av mina favoriter sedan jag flyttade hemifrån för, typ, elva år sedan. Icke desto mindre gott!
 
Intetsägande inlägg, jag vet men min hjärna känns som ett russin. har förmodligen druckit för lite. Inga smarta tankar formas av endast kaffe och smågodis - I tell ya´!
 
Over and out!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?