Jag betalar gärna mer skatt om tandvård slutar vara en klassfråga!!

Det jag kommer att skriva nu är lika delar "otroligt/sjukt/sci-fi" och "typiskt/så klart/vad hade jag trott?"
Hela veckan har jag haft tandvärk lite till och från. I samma tand som i somras fick borras ur och spolas ur för att bli av med en infektion i pulpan. Sedan dess har jag haft en provisorisk lagning för att man ska vara säker på att infektionen är borta innan man rotfyller. När barnen blev sjuka för någon vecka sedan sköt jag upp tiden för rotfyllning till mitten av november och allt kändes bra. Skönt att få det bortstökat...
 
Men så fick jag tandvärk i börja på veckan... och lite feber. Det kände så djävla otroligt att det skulle spöka igen så jag sade mig själv att jag inbillade mig. Och feber kom ju säkerligen från barnen. Well.
 
Idag stod jag inte ut längre och fick tid hos en akut-tandläkare. Jag var helt beredd på att hen inte skulle hitta något och att jag skulle anklagas för inbillning. (Det är iof alltid en utgångspunkt för mig när jag kontaktar vården... heh! Det har visserligen aldrig hänt men jag tror liksom alltid att jag inbillar mig.) Men sanslöst nog visade röntgenbilderna på en ordentlig infektion i tandroten och hela proceduren som gjordes i somras gjordes om och nu ska det åter väntas för att se så att ingen infektion finns kvar. Om febern inte har vänt till på Måndag och smärtan inte ger sig ska jag oxå äta antiniotika. Hon sa också att det inte borde ha kunnat bli så här om inte mina vita blodkroppar  var så "trötta" så hon frågade om jag var "sliten eller hade haft en jobbig period??"
 
De senaste fem åren har min kropp genomgått trauma efter trauma och är nu så sliten att jag egentligen inte är särskilt förvånad. men surt är det ju. Aldrig ska man få vara ifred!! Jämt ska det strula! Hur ska man någonsin hämta sig om man aldrig får vara ifred för krämpor och infektioner??!
 
Ska proppa i mig vitaminer, värktabletter och febernedsättande så får vi se om jag mår bättre.
Dumma, dumma tand och snäll, mjuk och försiktig tandläkare!
Jag ryser vid tanken på att tandvård har blivit en klassfråga. Jag har abonemang men för dem som inte har det skulle detta ha blivit jättedyrt. Jag kanske inte hade kunnat betala för hjälpen jag fick idag om jag inte haft abonemang. Då hade jag fått ha en infekterad tand, liksom. Höj min skatt för bövelen och låt alla få hjälp med sina tänder!!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?