Dubbelmoralens väktare

Vi har nu, verkar det som, ett mus-fritt hus. Inget krafsande eller pipande i väggarna och inga små bruna dammtussar som ilar över golvet i 140 knyck. Skönt. Jag tycker att det är obehagligt att ha ihjäl dem. samtidigt är det obehagligt med mus-skit där barnen leker. jag är en sån där förälder som förmodligen traumatiserar mina barn men jag klarar inte av att säga att vi dödar dem till barnen som inget hellre vill än att klappa dem. lögnen kommer att bita mig i röven, jag vet, men jag säger att vi "släpper ut dem" för att möss ska bo ute... Det finns säkert något super-duper-pedagogiskt sätt att prata med dem om döden men jag pallar fan inte! (Om jag inte visste att de hade en väg in igen så skulle de släppas ut!)
 
Så, det var dagen föräldrabikt! Om ni, som vi, har problem med möss kan jag i dubbelmoralens anda tipsa om den bästa musfällan. Våra möss är nämligen för smarta för vanliga fällor och lyckas förunderligt nog att smaska i sig nutellan utan att utlösa fällan.... Vi har fångat sju möss i PRINGLES-RÖR. That´s right!
Vi pyttsar ned något gott i ett tomt chips-rör och väntar några timmar och efter några dagar hade alla möss "släpts ut". Vi ställer röret nära något de kan klättra upp på så att de tar sig ned men upp tar de sig inte. Kalla mig blödig men jag ångrar redan detta inlägg. Uppe i sovrummet läser pappan "sagan om stadsmusen och lantmusen" som räddar varandra ur fällor och nere sitter mamman och tipsar om musfällor... Burr! Morbid är bara förnamnet till vad jag känner mig just nu. I´m going to hell...





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?